(16.20 hodin)
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji, ten tedy již mám zaznamenán, takže to je v tuto chvíli asi v rozpravě vše. Pokud se nikdo další do obecné rozpravy nehlásí, tak já obecnou rozpravu končím. Svolám kolegy do sálu. (Gong.) Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova. Ze strany navrhovatele i zpravodaje tomu tak není, v tom případě budeme nyní hlasovat o návrzích. Jako první to bude návrh na vrácení navrhovateli k dopracování. Mám pocit, že ještě přicházejí. Vidím žádost o odhlášení. Odhlásil jsem vás všechny, prosím, přihlaste se znovu svými kartami.
Pro ty, kteří právě přicházejí, zopakuji, že budeme hlasovat o vrácení tohoto návrhu navrhovateli k dopracování, až bude dostatečný počet přihlášených. Tak, máme dostatečný počet, já ještě chvilku počkám, aby se počet ustálil. Zopakuji, že budeme hlasovat o vrácení návrhu k dopracování, a počet se ustálil, jak to vypadá - ne, ještě ne. Tak.
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro vrácení návrhu k dopracování? Kdo je proti? Já vám děkuji.
Hlasování číslo 296, je přihlášeno 87 poslankyň a poslanců, pro 17, proti 17. Návrh nebyl přijat.
Takže budeme pokračovat v projednávání tohoto návrhu a nyní se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru? Nikoho nevidím, budeme tedy hlasovat o tom, aby byl tento návrh přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu.
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 297, je přihlášeno 87 poslanců a poslankyň, pro 84, proti nikdo. Konstatuji, že jsme tento návrh přikázali výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru.
Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalšímu výboru nebo výborům k projednání? Nikoho nevidím.
V tom případě ještě zazněl návrh na zkrácení lhůt podle § 91, a to o 30 dní na 30 dní, takže nechám hlasovat i o tomto.
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro zkrácení lhůt? Kdo je proti? Já vám děkuji.
Hlasování číslo 298, je přihlášeno 85 poslanců a poslankyň, pro 52, proti 10. Já tedy konstatuji, že jsme vyslovili souhlas se zkrácením lhůt pro projednání ve výboru na 30 dní.
To je vše v tuto chvíli a děkuji navrhovateli a zpravodaji. Tento bod jsme tedy projednali v prvém čtení.
A já otevírám další bod, jímž je bod číslo 45. Jedná se o
45.
Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony
v souvislosti s přijetím zákona o občanských průkazech
/sněmovní tisk 1044/ - prvé čtení
Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr vnitra Jan Hamáček. Prosím, ujměte se slova.
Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Jan Hamáček: Děkuji. Jak jsem avizoval, toto je návrh, který souvisí s tím předchozím a mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o občanských průkazech. Ten předchozí zákon se promítá do 19 zákonů, nejrozsáhlejší úpravy jsou provedeny v zákoně o cestovních dokladech, evidenci obyvatel, správních poplatcích, základních registrech a právu na digitální služby. V ostatních zákonech se zohledňují spíše terminologické změny. Účinnost navrhujeme stejně jako u primárního zákona 2. srpna 2021 a také s ohledem na provázanost s předchozím bodem navrhuji zkrácení lhůt ve výborech na 30 dní. Děkuji.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji a prosím, aby se slova ujal zpravodaj pro prvé čtení poslanec Ondřej Profant. Máte slovo.
Poslanec Ondřej Profant: Už jsem také všechno řekl u toho prvního tisku. Byl předložen stejně a ta implementační lhůta je pochopitelně stejná, takže to nebudu dále rozebírat.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Děkuji a já tedy otevírám obecnou rozpravu, do které v tuto chvíli nemám žádné přihlášky. Vidím, že se hlásí pan ministr jako předkladatel, předpokládám, zkrácení lhůt. Prosím.
Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Jan Hamáček: Jenom zopakuji ten návrh na zkrácení lhůty na 30 dní.
Místopředseda PSP Vojtěch Pikal: Ano. Já se ptám, jestli se ještě někdo další hlásí v obecné rozpravě. Nikoho nevidím, v tom případě obecnou rozpravu končím. Ptám se, jestli je zájem o závěrečná slova - není tomu tak. V tom případě přistoupíme k hlasování. Návrh na vrácení či zamítnutí nezazněl, takže se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o garančním výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru? Nevidím, v tom případě bychom hlasovali - už jsem gongoval, tak snad je nás dost na to, abychom mohli hlasovat.
Takže zahajuji hlasování o přikázání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 299, je přihlášeno 85 poslanců a poslankyň, pro 76, proti nikdo. Konstatuji, že jsme tedy návrh přikázali výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu.
Organizační výbor nenavrhl přikázání dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalšímu výboru? Nikoho nevidím.
V tom případě se ještě vyrovnáme s návrhem na zkrácení lhůty pro projednání, a to o 30 dní na 30 dní.
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro zkrácení lhůt? Kdo je proti? Děkuji vám.
Hlasování číslo 300, je přihlášeno 87 poslanců a poslankyň, pro 56, proti 5. Návrh byl přijat. Konstatuji, že jsme tedy lhůtu pro projednání ve výborech zkrátili na 30 dní.
Opět děkuji navrhovateli i zpravodaji a končím projednávání tohoto bodu. Posuneme se k dalšímu bodu, jímž je bod číslo 46, což je
46.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 449/2001 Sb., o myslivosti,
ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 954/ - prvé čtení
Předložený návrh by měl uvést ministr zemědělství Miroslav Toman, nicméně mám zde pověření místopředsedy Jana Hamáčka, takže ho prosím, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Jan Hamáček: Děkuji, já se ujmu této milé povinnosti namísto pana ministra zemědělství, který je omluven. Dovolte mi tedy, abych uvedl tento vládní návrh novely zákona o myslivosti. Je předkládán v souladu s plánem legislativních prací vlády. Vychází z nutnosti úpravy početních stavů spárkaté zvěře, a tím i snížení škod na lesních porostech. Poslední novela zákona o myslivosti byla přijata parlamentem formou pozměňovacího návrhu v rámci schvalování novely lesního zákona v říjnu 2019, nabyla účinnosti 29. listopadu 2019 a termín nabytí účinnosti příslušné části novely, která se týká mysliveckého zákona, byl odložen o dva roky.
Ta novela přináší velké zatížení pro státní rozpočet, uživatele honiteb, orgány státní správy v myslivosti a tak dále a tato novela přináší ekonomicky proveditelnější způsob naplnění cíle snížení škod zvěří a omezení negativního vlivu zvěře na obnovu kalamitních ploch v lesích a na snížení škod v zemědělství. To bude provedeno zavedením řady opatření, která povedou k efektivnějšímu snižování početních stavů spárkaté zvěře.
Tento zákon také zřizuje elektronický systém evidence myslivosti, který bude zjednodušovat administrativu a komunikaci. Systém bude obsahovat kompletní myslivecké plánování a informace o škodách způsobených zvěří. S ohledem na zavedení elektronického systému a nezbytnost přepracování souvisejících prováděcích právních předpisů počítáme s termínem nabytí účinnosti příslušných ustanovení předmětné novely, která se týká elektronické evidence, uplynutím jednoho roku ode dne jejího vyhlášení. Děkuji za vaši pozornost. ***