(9.10 hodin)
(pokračuje Hanzel)
Dalším návrhem je návrh pana poslance Petra Dolínka, abychom bod číslo 17, sněmovní tisk 531, zařadili pevně dnes ve 14.30 hodin.
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
Hlasování pořadové číslo 36, přihlášeno 92 poslanců, pro 32, proti nebyl nikdo. Návrh byl zamítnut.
A posledním návrhem, se kterým se vypořádáme, je návrh paní poslankyně Miloslavy Vostré, abychom bod Kontrola plnění usnesení Poslanecké sněmovny k zákonu číslo 323/2020 Sb., kterým se mění zákon číslo 355/2019 Sb., o státním rozpočtu ČR na rok 2020, zařadili na 27. 10.
Zahájil jsem hlasování. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti?
Hlasování pořadové číslo 37, přihlášeno 92 poslanců, pro 47, proti nebyl nikdo. Návrh byl přijat.
Tak tímto jsme se vypořádali se změnou pořadu schůze. A přistoupíme - nepřistoupíme. Já si dovolím, protože bod číslo 356, vládní návrh zákona, kterým se mění zákon o daních z příjmů, má lhůtu až v 9.15, tak mi dovolte, abych na čtyři minuty přerušil projednávání této schůze. A budeme pokračovat v 9.15 hodin.
(Jednání přerušeno od 9.11 hodin do 9.15 hodin.)
Tak je 9.15 hodin. Otevírám bod
356.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb.,
o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů,
a některé další zákony v souvislosti s paušální daní
/sněmovní tisk 922/ - třetí čtení
Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujala místopředsedkyně vlády a ministryně financí paní Alena Schillerová a zpravodaj garančního výboru poslanec Petr Venhoda. Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 922/2, který byl doručen dne 7. října 2020. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 922/3.
Nyní se táži navrhovatelky, zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy. A tady bude změna zpravodaje, takže registruji to a ptám se znovu paní ministryně, zda má zájem vystoupit. Nemá zájem vystoupit.
Otevírám rozpravu, do které nemám nikoho přihlášeného. Nevidím nikoho ani z místa. Končím obecnou rozpravu a přikročíme k hlasování o pozměňovacích návrzích. Prosím zpravodaje garančního výboru, aby nás seznámil s procedurou hlasování, poté přednášel jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko. Upozorňuji, že je tady změna zpravodaje, pan poslanec Rais. Prosím. Tak, už jsem vám pustil mikrofon.
Poslanec Karel Rais: Děkuji vám. V podstatě jsme projednali včera, součástí včerejšího usnesení rozpočtového výboru je v podstatě návrh vlastně procedury, která, kdy je potřeba konstatovat, že všechny pozměňovací návrhy jsou rozděleny do čtyř skupin. První skupina jsou pozměňovací návrhy obsahující změny zákona o daních z příjmů, které se dále dělí na dvě podskupiny: pozměňovací návrhy, které souvisí s paušálním režimem, a pozměňovací návrhy nesouvisející s paušálním režimem. Pak je druhá skupina, to jsou návrhy, které obsahují změnu zákona o kompenzačním bonusu. Třetí skupina jsou návrhy, které obsahují nesouvisející zákony i změny zákona o dani z přidané hodnoty. A čtvrtá skupina je jeden návrh obsahující nesouvisející změnu zákona o pojistném na veřejné zdravotní pojištění.
Návrh v podstatě té procedury je následující. Já potom budu vysvětlovat, co je to, co jsou to ty skupiny A1, A2 a tak dál, to až v průběhu řeknu.
Takže předpokládáme, že návrh, prvně budeme řešit návrh jedna, skupiny, která se týká pozměňovacích návrhů, které souvisí s paušálním režimem. Tam budeme mít A1, což je komplexní pozměňovací návrh k paušální dani. A budeme řešit pozměňovací návrh A2, což je opět pozměňovací návrh, který se týká zvýšení limitů pro uplatnění paušálního režimu na jeden milion korun. Jako třetí skupina budou návrhy, které jsou uvedeny pod číslem C8, C9, C10, C11 a C13. A z toho tedy C8, C9, C10, C11 a C13 se hlasují pouze za předpokladu, že nebude přijat návrh A2. Dále to pak bude skupina C7 a C12, kdy hlasováním bodu C7 a C12 jsou dále nehlasovatelná C5, což je totožný, tam jsou identické návrhy C7 a C6. A poslední skupina je C14 a C16, což jsou návrhy v podstatě z dílny kolegy Munzara. ***