(15.30 hodin)
(pokračuje Černochová)
3. Žádá vládu, aby informovala Poslaneckou sněmovnu o působení sil a prostředků rezortu Ministerstva obrany v zahraničních operacích v roce 2017, a to nejpozději do 30. června 2018, a o působení sil a prostředků rezortu Ministerstva obrany v zahraničních operacích v roce 2018 nejpozději do 30. června 2019.
II. Pověřuje zpravodajku, tedy mne, abych vás s tímto usnesením seznámila, a (III.) bylo uloženo rovněž předsedovi výboru, aby předložil usnesení, které jsem vám přečetla, předsedovi Poslanecké sněmovny, což se stalo, a tím pádem nám nic nebrání v tom, abychom mohli navržené usnesení odhlasovat.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji vám. Každopádně se ještě předtím zeptám, zda někdo chce vystoupit v podrobné rozpravě. Nikoho nevidím. Je-li tomu tak, v tom případě končím podrobnou rozpravu. Táži se, zda si chce vzít pan ministr nebo paní zpravodajka závěrečné slovo, než přistoupíme k hlasování. Není tomu tak. Přivolám kolegyně a kolegy z předsálí, aby se dostavili k hlasování. Požádám, abychom pro první hlasování, že Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas, nastavili kvorum na potřebný počet hlasů 101. Současně se táži Poslanecké sněmovny, zda je možné hlasovat s prvním bodem, že Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas ve všech bodech pod bodem 1, to znamená 1.1 až 1.12 en bloc. Nikdo to nerozporuje. Dobře.
Mám žádost o vaše odhlášení. Odhlásím vás tedy. Požádám vás, abyste se opětovně přihlásili svými kartami.
Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro usnesení, že Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s usnesením tak, jak bylo přečteno, ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Je to hlasování s pořadovým číslem 122, přihlášeno je 140 poslankyň a poslanců, pro návrh 113, proti 29. Konstatuji, že s návrhem usnesení byl vysloven souhlas.
Dále budeme hlasovat ještě o dalších dvou bodech, že Poslanecká sněmovna bere na vědomí, to jsou body pod čísly 2.1 až 2.2, zde také navrhuji hlasovat en bloc. Nikdo nerozporuje.
Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro takto navržené usnesení, ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Je to hlasování s pořadovým číslem 123, přihlášeno je 144 poslankyň a poslanců, pro návrh 112, proti 29. S tímto návrhem usnesení byl vysloven souhlas.
A jako poslední budeme hlasovat usnesení, že Poslanecká sněmovna žádá vládu v tom textu usnesení, tak jak bylo načteno.
Zahajuji hlasování a táži se, kdo je pro takto navržené usnesení, ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Je to hlasování s pořadovým číslem 124, přihlášeno je 145 poslankyň a poslanců, pro návrh 111, proti 26. Konstatuji, že i s tímto usnesením byl vysloven souhlas a všechny přednesené návrhy usnesení byly schváleny.
Děkuji vám a končím projednávání tohoto bodu.
Než budeme pokračovat, přečtu omluvy. Od 15.15 do konce jednacího dne se z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Ondřej Benešík. Od 16 do 19 hodin se z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Pavel Šrámek. Dále od 15.15 do konce jednacího dne se z osobních důvodů omlouvá pan poslanec Karel Fiedler. A dále od 16 do 19 se z pracovních důvodů omlouvá pan poslanec Jiří Koubek. Děkuji vám.
Otevírám další bod dnešního jednání.
44.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování
vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů
(zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 843/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2
Upozorňuji, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení. Z pověření vlády předložený návrh uvede ministr životního prostředí Richard Brabec. Prosím, ujměte se slova.
Ministr životního prostředí ČR Richard Brabec Děkuji, pane předsedající. Dobré odpoledne, dámy a pánové, kolegyně, kolegové. Dovoluji si vám předložit k projednání návrh zákona, kterým se mění zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, který byl připraven po dohodě s Evropskou komisí pro zajištění realizace deseti klíčových dopravních projektů se stanoviskem EIA dle zákona 244/1992 Sb., tedy té takzvané staré EIA. A všichni víme určitě, o čem hovořím.
Cílem návrhu je zajistit realizaci vybraných klíčových dopravních staveb, pro které bylo vydáno stanovisko ohodnocení vlivů, dále jen stanovisko EIA, podle předchozí právní úpravy v oblasti posuzování vlivů na životní prostředí, to je ten takzvaný zákon 244/1992 Sb. Pro takzvané prioritní záměry definované v nově vkládaném § 23a se zavádí speciální režim, v jehož rámci příslušný úřad, v tomto případě Ministerstvo životního prostředí, vydá na základě stanovených podkladů závazné stanovisko k vlivům aktuálního technického řešení záměru na životní prostředí. Stanovisko bude mít omezenou platnost pět let a bude jedním z podkladů pro vydání v navazujících řízeních vydání rozhodnutí, v tomto případě to bude stavební povolení.
Pokud se týká výběru těch prioritních dopravních záměrů, tak okruh těchto prioritních dopravních záměrů je v návrhu zákona definován čtyřmi znaky, které musí platit kumulativně. Jedná se o následující znaky. Záměry, které se nacházejí na transevropské dopravní síti, nebo řekněme přivaděče na ně, to je takzvaná síť TEN-T, dále záměry, pro které bylo vydáno územní rozhodnutí nejpozději 31. března 2015, tedy před platností nově vydané novely 39/2015, za c, nebo za třetí, pro které bylo vydáno souhlasné stanovisko ohodnocení vlivů podle zákona 244 o posuzování vlivů na životní prostředí, to je to stanovisko, které bude vydávat Ministerstvo životního prostředí, a za čtvrté, které stanoví vláda svým nařízením, které by mělo následovat po schválení tohoto zákona.
Součástí návrhu zákona je i návrh nařízení vlády, který bude v případě schválení návrhu zákona předložen vládě.
Chtěl bych zdůraznit, že výběr těch projektů navrhovalo Ředitelství silnic a dálnic a Správa železniční dopravní cesty, samozřejmě společně s Ministerstvem dopravy, a výběr těchto projektů byl vybrán, resp. byl komunikován i v rámci pracovní skupiny vyjednavačů, součástí byl i pan premiér. A určitě jste dnes zachytili zprávu, že pan premiér korunoval to dlouhodobé úsilí dnes dohodou s předsedou Evropské komise panem Junckerem.
Jedná se tedy o dopravní záměry, tedy ty úplně klíčové, které splňují ještě i to, že v případě rozhodnutí o nich a vydání stavebního povolení jsou v takovém stadiu přípravy, že realizace těchto záměrů může začít už v průběhu příštího roku v případě vydání stavebního povolení. Jedná se o stavbu D3 obchvat Českých Budějovic, úsek Úsilné - Hodějovice a Hodějovice - Třebonín, obchvaty na D6 obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice, obchvat Nové Strašecí, D48 Frýdek-Místek obchvat, D35 Opatovice - Ostrov, úsek Opatovice - Časy a Časy - Ostrov, D49 Hulín - Fryšták, D55 Otrokovice obchvat, D11 Hradec Králové - Smiřice, I/11 Ostrava, prodloužená Rudná, úsek D1 Říkovice - Přerov a modernizace železniční trati Sudoměřice - Votice. ***