(16.50 hodin)
(pokračuje Rath)

Takže další věc. K záchranné službě, pane ministře. Záchranná služba je skutečně hrazena z 50 procent z veřejného zdravotního pojištění. Vy chystáte snížení úhrad ze zdravotního pojištění. To je jeden bod. Z druhých 50 procent je hrazena z rozpočtu krajů. Tato vláda chystá samozřejmě snížení příjmů krajů. Čili obě příjmové složky záchranné služby jsou přímo atakovány vládními opatřeními, to znamená dostanou méně. V okamžiku, kdy jim ještě zrušíte tu tabulku nebo ji snížíte, logicky jednoznačně tam poklesnou platy.

Takže není pravda, co jste říkal - že existence či neexistence tarifní tabulky nemá vliv na platy v příslušné organizaci. (Potlesk poslanců ČSSD.)

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ptám se, jestli někdo další se hlásí do obecné rozpravy. Pokud tomu tak není, můžeme obecnou rozpravu ukončit. Zeptám se, jestli nějaké závěrečné slovo by přednesl zpravodaj nebo navrhovatel. Není tomu tak.

V tom případě se budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nebylo nic jiného navrženo. Tady je pouze organizační výbor, který navrhl přikázat projednání výboru pro obranu a bezpečnost. Ptám se, jestli je nějaký jiný návrh. Je. Paní kolegyně Bebarová-Rujbrová navrhla výbor pro veřejnou správu. Přistoupíme k hlasování.

 

Zahajuji hlasování. Kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání výboru pro obranu a bezpečnost, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 18. Přihlášeno 181, pro hlasovalo 137, proti žádný. Bylo to přijato.

 

Teď je tu druhý návrh, návrh poslankyně Bebarové-Rujbrové, aby to bylo přikázáno také výboru pro veřejnou správu.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro tento návrh přikázání, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 19. Přihlášeno 180, pro hlasovalo 60, proti 63, takže to bylo zamítnuto.

 

A pak tady tedy byl návrh na zkrácení lhůt pro projednání ve výborech na 30 dnů. Ano? Je to tak? Ano. Teď ke zkrácení.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro zkrácení lhůt pro jednání na 30 dnů, stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování má pořadové číslo 20. Přihlášeno 180, pro hlasovalo 117, proti 6.

 

Konstatuji, že návrh byl přikázán k projednání tak, jak jsme to odhlasovali. A můžeme ukončit projednávání tohoto bodu.

Hlásí se pan poslanec Vidím.

 

Poslanec Jan Vidím: Děkuji pěkně. Vážený pane předsedající, paní a pánové, protože Poslanecká sněmovna zařadila do pořadu své schůze bod změny v orgánech Poslanecké sněmovny, vyhlašuji lhůtu pro podávání návrhů na změny v orgánech Poslanecké sněmovny do dnešního dne do 19.30 hodin, stejně tak prodlužuji lhůtu pro podávání návrhů na předsedy stálých delegací taktéž do dnešního dne do 19.30 hodin.

 

Místopředseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. Já ještě sdělím - omlouvám se - než budeme projednávat nový bod, že jsem zjistil, že ve sjetině hlasování jsem měl hlasování ano při hlasování o návrhu programu schůze, nicméně jsem hlasoval ne. Pouze to sděluji do stenozáznamu. Samozřejmě hlasování už nezpochybňuji.

 

A nyní, prosím, dalším bodem jednání je

 

2.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců
na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších
předpisů, zákon č. 325/1999 Sb., o azylu a o změně zákona č. 283/1991 Sb.,
o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o azylu),
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 70/ - prvé čtení

Z pověření vlády by nám tento sněmovní tisk 70 měl uvést místopředseda vlády a ministr vnitra Radek John. Prosím, máte slovo.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Radek John: Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vláda mě pověřila odůvodnit vám předložení návrhu zákona, kterým se mění zákon o pobytu cizinců na území České republiky, zákon o azylu a další související zákony.

Návrh zákona odpovídá vůli koaličních stran vyjádřené v koaliční smlouvě dohodou nadále prosazovat odpovědnou migrační politiku založenou na vyváženosti úspěšné integrace a potřebné imigrace. V programovém prohlášení vlády je obsažen mimo jiné i závazek předložit novou právní úpravu podmínek vstupu a pobytu cizinců na území České republiky. Tento závazek je vláda připravena splnit.

Vzhledem k tomu, že předloženým návrhem zákona jsou zejména plněny závazky vyplývající z členství České republiky v Evropské unii k implementaci práva Evropské unie do našeho právního řádu a že dotčené evropské právní předpisy je třeba implementovat včas, není možné posečkat na nový zákon. Z tohoto důvodu si vás, vážené paní poslankyně a vážení páni poslanci, dovoluji požádat o schválení tohoto předloženého návrhu zákona.

Návrh zákona sleduje tyto čtyři cíle.

Za prvé. Hlavním cílem je implementovat nové cizinecké právo Evropských společenství a Evropské unie do právního řádu České republiky, konkrétně transponovat tři směrnice a adaptovat právní řád České republiky na dvě přímo použitelná nařízení.

Za druhé. Návrhem zákona se také plní úkoly vyplývající ze dvou usnesení vlády, a to a) usnesení vlády č. 171 ze dne 9. února 2009, k zajištění bezpečnostní situace České republiky v souvislosti s propouštěním zahraničních pracovníků v důsledku hospodářské krize, b) usnesení vlády č. 450 ze dne 20. dubna 2009, kterým byla schválena koncepce budoucí právní úpravy, která povede ke sjednocení právní úpravy postupů při výkonu jednotlivých správních agend s minimem odchylek a výjimek.

Za třetí. Navrhovaný zákon dále reaguje na soudní judikaturu, a to jak národní, tak mezinárodní, tedy na rozhodnutí Ústavního soudu a Nejvyššího správního soudu na straně jedné a Evropského soudu pro lidská práva na straně druhé.

Za čtvrté. Návrh zákona reaguje i na poznatky, které se objevily v aplikační praxi. Například se jedná o zpřesnění úpravy převodu agendy trvalých pobytů z Policie České republiky na Ministerstvo vnitra.

Reflexe předpisů Evropského společenství i Evropské unie vyžaduje i úpravu některých dalších právních předpisů, které spadají do působnosti jiných resortů. Konkrétně se jedná zejména o změnu zákona o zaměstnanosti, zákona o státní sociální podpoře, zákona o sociálních službách, zákona o pomoci v hmotné nouzi, živnostenského zákona, školského zákona, zákona o veřejném ochránci práv nebo zákona o správních poplatcích. Tyto změny byly zapracovány v součinnosti s věcně příslušnými resorty.

Účinnost návrhu zákona je dělená. Podstatná většina novelizačních bodů by měla nabýt účinnosti 1. prosince 2010. Tento termín je odvozován od lhůty nezbytné pro zajištění transpozice takzvané návratové směrnice. Pozdější účinnost je navrhována v případě ustanovení, kterým se zavádí průkaz o povolení k pobytu s biometrickými údaji. To je 1. květen 2011.

Odloženou účinnost k 1. lednu 2013 mají ta ustanovení, jejichž cílem je pouze zpřesnění úpravy převodu agendy dlouhodobých pobytů z Policie České republiky na Ministerstvo vnitra, ke které dojde právě dnem 1. ledna 2013 na základě zákona číslo 274/2008 Sb., tedy takzvaného změnového zákona k zákonu o Policii České republiky.

Vzhledem ke zpoždění legislativního procesu v důsledku změny vlády a nutnosti implementovat evropské právo včas si vás, vážené paní poslankyně a vážení páni poslanci, dovoluji požádat o zkrácení lhůty pro projednání návrhu zákona ve výborech na 30 dnů.

Děkuji vám za pozornost. (Potlesk koaličních poslanců.) ***




Přihlásit/registrovat se do ISP