Neautorizováno !


 

(14.40 hodin)

(pokračuje Beneš)

To, že saháme k rekonstrukci územních působení těchto institucí, kdy v podstatě brněnské ať už hygiena, finanční ředitelství nebo zeměměřický a katastrální inspektorát atd. obsluhují území tří budoucích krajů - Jihlavy, Zlína, Brna, Ústí nad Labem - Liberce a Ústí nad Labem, Ostrava - Olomouc a Ostrava, Hradec Králové - Pardubice, Hradec Králové, Plzeň - Plzeň, Karlovy Vary, Praha - Prahu, střední Čechy, Středočeši mají sídlo těchto institucí také v Praze -, to všechno znamená, že ve velmi brzké budoucnosti vzroste velmi silný tlak na to, aby v sídlech dalších krajů byly zastoupeny krajské instituce nové. To už není o tom, že se jenom přestěhovávají kompetence, to je o tom, že budou vznikat nikoli nové, ale paralelní instituce. Nehledě na to, že například z okresu Semily - a to se netýká jenom starostů, jenom samospráv, to se týká každého podnikatele, to se může týkat každého, kdo něco potřebuje na těchto institucích -, tak nebudou ze Semil jezdit do Hradce Králové, ale budou jezdit do Ústí nad Labem a logicky - a správně asi - budou pak volat po tom, aby bylo zřízeno další místo, ale to už budou zase další a další náklady.

Myslím si, že toto je věc velmi zásadní z hlediska rozhodování. Mrzí mě, že bylo jenom málo výborů, které si vzaly tento návrh zákona o změně zákonů do svého projednávání. Myslím si, že hovořit o tomto návrhu zákona bez zákona o převodu majetku státu na kraje je také velmi obtížné prostě proto, že například - vezmu si příklad z úplně jiného ranku, z ranku zemědělského - při  převodu zemědělských učilišť u některých bude tendence ano, u některých ne.

Já si tedy myslím, že je třeba tyto věci posuzovat komplexně. Proto se velmi přimlouvám za ty návrhy, které nikoli zamítají, ale navrhují přerušit, v klidu zvážit, rozmyslet a posoudit všechny dopady včetně dopadů zákonů o obcích, hlavním městě Praze, krajích a okresních úřadech ve schváleném znění ve třetím čtení. Neboť taková maličkost, jestli tam bude výraz "příspěvek" nebo "dotace", má přece zásadní dopad z hlediska financování, z hlediska vlivu a z dalších a dalších hledisek.

Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji panu poslanci Benešovi.

S faktickou poznámkou jsem zaznamenala přihlášku pana poslance Radko Martínka. Ještě než mu udělím slovo, vzhledem k tomu, že se množí dotazy, jak to bude s ukončením dnešního jednání, ukončím dnešní jednání poté, jakmile bude doprojednán tento rozjednaný zákon.

Pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Radko Martínek: Já bych, vážená paní předsedající, vážené kolegyně a kolegové, chtěl uvést na pravou míru některá tvrzení, která uvedl pan kolega Beneš.

Za prvé - výbor pro kulturu a školství projednával komplexní pozměňovací návrh tak, jak byl připraven do našeho výboru, osobně jsem ho panu kolegovi Píclovi předal, je to také jasné z toho, že pozměňovací návrh kulturního a školského výboru je k našemu pozměňovacímu návrhu, nikoli k původnímu vládnímu návrhu. To je zcela jednoznačný důkaz.

A za druhé nebudu - i když bych mohl - hovořit o řadě dalších věcí, které tady byly řečeny. Pan kolega Beneš se zmiňoval o zákonech, které nejsou projednávány, které budou teprve projednávány, jako zákon o převodu majetku, jako zákon o rozpočtovém určení daní a podobně. Ale pan kolega Beneš dobře ví, že tento zákon je zcela klíčový pro to, abychom právě mohli připravit zákon o rozpočtovém určení daní. Pokud přesuneme tento zákon, pak je zcela evidentní, že reforma veřejné správy a její uskutečnění v tomto roce jsou velmi a velmi problematické.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Hlásí se ještě někdo do obecné rozpravy? S faktickou poznámkou pan poslanec Beneš.

 

Poslanec Miroslav Beneš: Já bych byl rád, abychom se koukali na materiály, které máme před sebou, a abychom si nevyčítali. Možná, že jsem to přečetl špatně, ale upozorňuji, že usnesení výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu, jak je uvedeno ve sněmovním tisku č. 426/1, jak nám byl předložen, hovoří o připomínkách k vládnímu návrhu zákona. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji, hlásí se dále někdo do obecné rozpravy? Není tomu tak, končím obecnou rozpravu.

Nyní prosím, pana zpravodaje, aby zopakoval veškeré návrhy, o kterých budeme hlasovat.

 

Poslanec Libor Ambrozek: Děkuji, paní předsedající.

V rozpravě zazněly v podstatě tři návrhy. Kolegové Brousek a Bartoš navrhli vrátit do výboru k novému dopracování, kolega Doležal měl návrhy, které se týkaly ovšem postupu před ukončením podrobné rozpravy. Přece jen bych to zopakoval - kolega Doležal navrhl před ukončením podrobné rozpravy vrátit do výboru k novému projednání, a pokud tento návrh nebude přijat, před ukončením podrobné rozpravy přerušit projednávání do doby schválení předešlých zákonů.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: O těchto návrzích tedy budeme hlasovat předtím, než se uzavře podrobná rozprava.

Uveďte tedy prosím, pane zpravodaji, návrh, o kterém budeme nyní hlasovat.

 

Poslanec Libor Ambrozek: Nyní tedy můžeme hlasovat o návrhu, který přednesli kolegové Brousek a Bartoš, přičemž byli podpořeni kolegou Benešem, a navrhli vrátit návrh zákona do výboru k novému dopracování.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Ano, děkuji.

O tomto návrhu rozhodneme v hlasování pořadové číslo 147, které zahajuji, a ptám se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 147 tento návrh nebyl přijat, když se z přítomných 177 pro vyslovilo 63 a 98 bylo proti.

 

Ještě předtím, než zahájím podrobnou rozpravu, jsem zaznamenala procedurální přihlášku pana poslance Škromacha.

 

Poslanec Zdeněk Škromach: Vážená paní předsedající, vážená vládo, vážené dámy a pánové, vzhledem k tomu, že by měl v pondělí uplynout limit na projednání zákona o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele a o změně některých dalších zákonů, sněmovní tisk 493, neboli zkráceně řečeno zákona o insolventnosti, abychom předešli tomu, že bychom museli svolávat mimořádnou schůzi kvůli tomuto zákonu, navrhuji zařazení tohoto tisku k projednání ve druhém a třetím čtení, a to tak, aby druhé čtení proběhlo ve středu jako první bod jednání, a třetí čtení jako první bod v pátek příští týden.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Toto je návrh, o kterém hlasujeme bez rozpravy.

Zahajuji tedy hlasování pořadové číslo 148 a ptám se, kdo je pro tento návrh? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 148 tento návrh byl přijat, když se pro něj z přítomných 178 vyslovilo 118 a 31 bylo proti.

 

V tuto chvíli mohu otevřít podrobnou rozpravu, do které je jako první přihlášený pan poslanec Jaromír Talíř, připraví se paní poslankyně Veronika Nedvědová.

Omlouvám se panu poslanci Talířovi, vidím přihlášku pana zpravodaje Ambrozka, který má právo vystoupit přednostně.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP