Poslanec Vladimír Budinský: Bod c) návrhu
usnesení by pravděpodobně měl znít:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky odvolá zbývající členy
dozorčí rady Fondu národního majetku."
Tak snad by teoreticky mohlo takové usnesení znít.
Předseda PSP Milan Uhde: Kdo je pro přijetí
tohoto návrhu usnesení pana poslance Vorlíčka,
ať to dá najevo zvednutím ruky. 60 hlasů
pro tento návrh.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 33.
Kdo se zdržel hlasování, ať zvedne ruku.
53.
Ani tento návrh neobdržel potřebnou nadpoloviční
většinu a nebyl přijat.
Pane zpravodaji, prosím, připomeňte teď
sněmovně původně navržené
usnesení, abychom hlasovali i o něm.
Poslanec Vladimír Budinský: Původní
usnesení má dva body.
Za prvé - "Poslanecká sněmovna Parlamentu
České republiky bere na vědomí výroční
zprávu Fondu národního majetku České
republiky za rok 1992."
Za druhé - "Poslanecká sněmovna Parlamentu
České republiky schvaluje roční účetní
uzávěrku Fondu národního majetku České
republiky za rok 1992."
Předseda PSP Milan Uhde: Paní poslankyně,
páni poslanci, slyšeli jste návrh usnesení.
Budeme o něm hlasovat.
Kdo je pro toto usnesení, ať zvedne ruku. 82 hlasy
pro.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 48.
Kdo se zdržel hlasování? 18.
Návrh usnesení byl nadpoloviční většinou
přítomných přijat.
Ukončili jsme projednávání tohoto
bodu. Děkuji panu ministrovi Jiřímu Skalickému
i panu zpravodajovi poslanci Vladimíru Budinskému
a prosím, abychom ještě před přestávkou
projednali krátký bod, který se nazývá
Slova se ujme předseda hospodářského
výboru pan poslanec Vladimír Budinský a o
těchto rezignacích nás informuje. Prosím,
pane poslanče.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane předsedo, vážená sněmovno,
k rukám předsedy parlamentu byly doručeny
tři dopisy, ve kterých tři členové
prezídia Fondu národního majetku z důvodů,
které jsem uvedl v předešlém bodě,
rezignují na svoji funkci předsedy prezídia.
Jsou jimi pan Miroslav Kerouš, dříve pracovník
České národní banky, který
rezignuje na svoji funkci člena prezídia Fondu národního
majetku z toho důvodu, že v krátké době
začne pracovat v soukromém sektoru a tím
by se dostal do kolize s § 16 zákona 171 z roku 1991.
Dále je to pan inženýr Miloslav Kohoutek, předseda
představenstva akciové společnosti Česká
spořitelna a pan dr. Richard Salzmann, předseda
představenstva Komerční banky.
Tito pánové se stali funkcionáři orgánů
obchodních společností a tato účast
v těchto orgánech obchodních společností
je opět v kolizi se zákonem 171 z roku 1991.
Vzhledem ke skutečnostem, k tomu, jak je vzdání
se členství ve Fondu národního majetku
upraveno v zákoně 171, doporučuji Poslanecké
sněmovně, aby rezignaci pana Miroslava Kerouše,
pana Richarda Salzmanna a pana Miloslava Kohoutka vzala na vědomí.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Budinskému a k jeho informaci a celému tomuto bodu
otevírám rozpravu. Kdo se do ní hlásí?
Písemná přihláška nebyla k předsednickému
stolu doručena, nevidím ani žádnou zvednutou
ruku. Pan poslanec Budinský.
Poslanec Vladimír Budinský: Jenom velice
stručně připomenu - jak už jsem řekl
v minulém bodu, hospodářský výbor
připraví pro příští 11.
schůzi Poslanecké sněmovny volby nových
členů prezídia. Požádali jsme
vládu, aby, tak jak je v zákoně, nám
předložila návrhy na členy prezídia,
členy dozorčí rady. Navrhneme odvolání
členů dozorčí rady a volby nových
členů dozorčí rady. Očekávám,
že všechny v parlamentu přítomné
strany využijí jednání hospodářského
výboru k tomu, aby do hospodářského
výboru daly své zdůvodněné
návrhy na funkcionáře do těchto orgánů.
Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Budinskému. Vzhledem k tomu, že není žádná
další přihláška do rozpravy, rozpravu
uzavírám a přečtu ještě
jednou návrh usnesení.
"Poslanecká sněmovna bere na vědomí
1. že se pan Richard Salzmann vzdal své funkce místopředsedy
prezídia Fondu národního majetku,
2. že se pánové Miroslav Kerouš a Miloslav
Kohoutek vzdali svých funkcí členů
prezídia Fondu národního majetku."
Kdo souhlasí s tímto návrhem usnesení,
ať zvedne ruku. 115 hlasů pro.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. Nikdo.
Prosím nyní pány místopředsedy
Poslanecké sněmovny, aby se pokud možno ihned
dostavili ke mně do pracovny. Pro ostatní vyhlašuji
přestávku, která bude trvat do 16,15 hodin.
V 16,15 budeme pokračovat.
(Schůze opět zahájena v 16.27 hodin.)
Předseda PSP Milan Uhde: Prosím, aby byl
ověřen počet přítomných
poslanců. (Skrutátorky oznamují, že
v sále je přítomen 91 poslanec.) Můžeme
začít jednat.
Vážené paní poslankyně, páni
poslanci, rád bych vás uvědomil o některých
skutečnostech, které byste měli chápat
jako úpravu pořadí bodů, jimiž
se máme zabývat.
Nyní by byl na programu bod původně 13.,
tj. "Návrh posl. Jiřího Honajzera a
dalších na vydání zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon ČNR
č. 564/1990 Sb., o státní správě
a samosprávě ve školství, a zákon
č. 76/1978 Sb., o školských zařízeních,
ve znění zákona č. 31/1984 Sb., a
Zákona č. 390/1001 Sb.". Dostal jsem zprávu,
že tento zákon nemůžeme v tuto chvíli
projednávat, protože teprve nyní se bude rozdávat
společná zpráva, která se množí.
Proto doporučuji přistoupit k bodu
Návrh zákona jste obdrželi jako tisk 218 a
společnou zprávu výborů jako sněmovní
tisk 345. Nyní prosím pana poslance Tomáše
Ježka, aby návrh odůvodnil.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane předsedo, vážení kolegové,
vážená sněmovno, dámy a pánové,
předložená novela zákona 427 k tzv.
malé privatizaci se snaží napravit alespoň
z malé části to, co vzniklo v důsledku
poměrně komplikovaného a dramatického
vývoje tohoto zákona ve Federálním
shromáždění. Koncem léta 1990,
když byla předloha zákona připravována,
se počítalo s tím (předloha, kterou
tehdy předkládala česká vláda,
tak zněla), že vydražitelům v malé
privatizaci bude poskytnut pětiletý nájem
v nemovitostech, ve kterých se budou nacházet jejich
provozní jednotky. Když Federální shromáždění
zákon přijímalo někdy na podzim v
r. 1991, domnívalo se, že se postaví na stranu
majitelů nemovitostí (tehdy to byl většinou
stát) a přiklonilo se k názoru, že nájem
by měl být pouze dvouletý, aby vlastníci
nebyli kráceni ve svých právech.
Po zahájení vlastní malé privatizace
koncem ledna 1991 se velmi brzy ukázalo, že dvouletý
nájem je příliš krátký,
že neposkytuje vydražitelům dostatečné
podněty pro investování a že rozhodnutí
o dvouletém nájmu je chybou.
Proto byla ihned připravena novela tohoto zákona,
která byla Federálním shromážděním
přijata. Jak to tehdy chodilo a jak tehdy Federální
shromáždění pracovalo, novela začala
platit až od 1. listopadu. Tak se stalo, že pionýři
malé privatizace, ti první, kteří
vydražili mezi lednem a říjnem 1991, dostali
jen dvouletý pronájem.
Tato novela má velmi skromný cíl (ani nemůže
být jiný než skromný) - částečně
tento fakt napravit. Může ho napravit jen v tom rozsahu,
ve kterém náš parlament může rozhodovat
o majetku státu.
Samozřejmě nemůžeme vnucovat nájemní
smlouvy majitelům nemovitostí nebo obcím.
Kolem této novely zákona nebo toho návrhu
už byly velmi vzrušené diskuse, myslím,
že vzrušenější, než si vůbec
zaslouží, protože množina těch, kteří
by mohli mít prospěch z jejího přijetí,
je poměrně úzká a vlastně se
zužuje každým týdnem, ve kterém
by se eventuálně její přijetí
oddalovalo, a bude přesně nulová na konci
října t. r.
Proti této novele byly vzneseny určité námitky,
řekněme právnické, které poukazují
na to, že přijetí této novely vlastně
vytváří jakousi nespravedlnost, protože
už nemůže napravit podmínky všem.
Můj názor je takový, že tyto absolutistické
normy nevedou k ničemu dobrému a že je lepší
napravit alespoň něco než vůbec nic.
Argumentaci pro možnost přijetí této
novely spatřuji v přirozeném právu,
které staví majitele státních nemovitostí
do role suverénního vlastníka, který
může svým nájemníkům prodloužit
nájem, pokud o to nájemníci projevili zájem,
a oni projevili. Je to tedy suverénní rozhodnutí
státu.
Další argumentace, která byla vznesena, že
tím měníme pravidla během procesu,
rovněž není platná, jak já to
vidím, neboť je zcela běžné, že
takováto pravidla se během procesu mění.
Vzpomeňme na to, že se dramaticky změnil oceňovací
předpis k 1. listopadu 1991. To znamená, že
všichni, kteří vydražili před tím,
měli podmínky daleko výhodnější
než ti, kteří dražili potom.
Spravedlnost jakékoli normy a jakéhokoli zákona
není možné spatřovat v tom, zda prospívá
všem nebo jen části lidí, nýbrž
v tom, že nesměřuje k nějaké
předem určitelné, vyjmenovatelné konkrétní
skupině lidí, kterou bychom znali. Tímto
bychom přijali obecné pravidlo, které dopadne
tak, jak dopadne. Já mohu takříkajíc
se zavázanýma očima vykonat spravedlnost.
Neznáme jména těch, kterým by prospěla
a tudíž je možné považovat přijetí
této novely za spravedlivé. Tím jsem vyčerpal
všechny argumenty, které jsou ve prospěch přijetí
této novely.
Mezi tím v debatách v relevantních výborech
rozpočtovém, hospodářském a
ústavně právním jsem z těchto
debat vytěžil některé podněty
a možnosti, jak učinit novelu tohoto zákona
průchodnější ve srovnání
s tím, jak byla původně navržena. Ta
průchodnost se podle mého názoru zvyšuje
tím - a zároveň se tím vyhovuje námitkám
vlády - že by se vynechaly v původním
návrhu odstavce 3 a 4 článku 1 § 15,
což zároveň vznáším jako
pozměňovací návrh.
Další návrh, který bych vznesl, je,
že do odst. 2 by se ve druhém řádku
za slovo "majetku" vsunula slova "určeného
k privatizaci" a za slova "nejdéle však"
v 6. řádku slova "do dne převodu nemovitosti
na Fond národního majetku ČR, nejdéle
však na dobu 5 let". To znamená místo
deseti pět let.
Myslím, že ještě těmito dvěma
pozměňovacími návrhy se novela opravdu
zjednodušuje na to své jádro, což je s
prodloužením pronájmu ze dvou na pět
let.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Ježkovi. Rovněž oceňuji jeho neformální
přístup k této věci. Chci mu připomenout,
že na pozměňovací návrhy je třeba
upozornit, až bude otevřena rozprava. Bereme to jako
informaci, že pozměňovací návrhy
budou vzneseny.
Nyní žádám pana poslance Ludvíka
Motyčku, společného zpravodaje výborů,
aby sněmovně odůvodnil společnou zprávu
výborů.
Poslanec Ludvík Motyčka: Vážený
pane předsedo, kolegyně a kolegové, dovolte
mi, abych vás seznámil ve své zpravodajské
zprávě s výsledkem projednávání
této předlohy zákona v jednotlivých
výborech Poslanecké sněmovny Parlamentu.
Návrh byl projednán ve třech výborech.
Rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny
Parlamentu schválil tento návrh s připomínkou,
která je uvedena ve společné zprávě.
Ústavně právní výbor usnesení
nepřijal. Garanční výbor, výbor
hospodářský, návrh zákona nedoporučil
Poslanecké sněmovně ke schválení.
Rovněž stanovisko vlády k tomuto návrhu
je negativní.
Důvodů, které vedly k negativnímu
stanovisku garanční výbor, je několik.
Dají se shrnout do konstatování, že
návrh je nesystémové opatření,
které by zvýhodňovalo nepatrnou skupinu vydražitelů.
S přihlédnutím k průběhu projednávání
a přijatých závěrů, zejména
v garančním výboru, nedoporučuji Poslanecké
sněmovně k přijetí předložený
návrh zákona.
Hospodářský výbor při projednávání
tohoto návrhu přijal usnesení, v němž
navrhuje Poslanecké sněmovně Parlamentu,
aby svým usnesením doporučila vládě
prodlužovat právo užívání
vydražení provozních jednotek, které
jsou v nemovitostech tvořících součást
státního majetku určeného k privatizaci
do realizace privatizace. Tolik zpravodajská zpráva.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Ludvíku Motyčkovi a k tomu, co bylo předneseno,
to znamená celému tomuto bodu, otevírám
nyní rozpravu. Nemám v rukou žádnou
písemnou přihlášku. Táži
se, kdo se hlásí do rozpravy. Jako první
se hlásí pan poslanec Hirš. Má slovo.
Poslanec Pavel Hirš: Vážený pane
předsedo, kolegyně a kolegové, zvažoval
jsem velice dlouho tento návrh pana kolegy Ježka a
dospěl jsem k názoru, že v podstatě
navrhuje to, co jsme navrhovali v době, kdy se uzavíraly
dvouleté pronájmy. Otázka je, že skutečně
řeší jenom část, neřeší
se celý komplex všech pronajimatelů, takže
jedna část je v podstatě v nevýhodě
a druhá část se zvýhodňuje.
Souhlasím s tím a souhlasím s argumentací,
že můžeme řešit pouze tu část,
která je ve státním vlastnictví. Kdybychom
řešili část, která je v soukromém
vlastnictví a vlastnictví obcí, tak bychom
zasahovali do vlastnických práv. To nelze. To nemůžeme
připustit.
Kolega Ježek zdůvodnil svůj návrh tím,
že tímto opatřením se alespoň
částečně napravuje to, co jsme měli
učinit hned zpočátku. Vím, že
nelze všechno vyřešit dokonale, vím, že
nelze všechno vyřešit tak, aby to bylo ke spokojenosti,
ale tento argument jsem přijal. Budu pro tento návrh
hlasovat, protože se domnívám, že je to
tak správné, i když je to menšina. Moje
vnitřní přesvědčení
říká, že to není to dokonalé,
co bychom chtěli, ale přece jen alespoň částečně
napravíme to, co jsme měli udělat hned zpočátku.
Dokonce bych se přimlouval za to, ale nevznáším
to jako pozměňovací návrh, spíš
jako doporučení, vložit předkupní
právo pro ty, kteří jsou ve státním
nájmu.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Hiršovi. Další přihláška do
rozpravy? Pan poslanec Kryčer.
Poslanec Jan Kryčer: Vážený pane
předsedo, vážení kolegové a kolegyně,
domnívám se, že tento návrh, který
zde leží na vašich lavicích, signalizuje
jednu velmi významnou skutečnost, skutečnost,
která je současně i otázkou mocnosti
tzv. českého kapitálu. Máme informace
o tom, že právě v první vlně
kupónové privatizace, v prvním období,
kdy se vydražovaly jednotky o kterých je zmínka,
se vyčerpával převážně
český kapitál. Kapitál drobných
podnikatelů a živnostníků, kteří
nastartovali do nového období. Tento kapitál
byl v podstatě realizován právě v
těchto provozovnách, v těchto provozních
jednotkách. Pravdou je, že mnozí, v tomto období
začínající svoji podnikatelskou činnost,
vstupovali s určitými iluzemi, s určitými
představami, které nebyly možná v následující
budoucnosti naplňovány. Je to zcela pochopitelné.
Po 40 letech totalitního útlaku nemůžeme
čekat, že se zrodí okamžitě podnikatelská
vrstva podnikatelů v Čechách, na Moravě
a ve Slezsku, která zcela okamžitě bude schopna
realizovat své podnikatelské plány zcela
úplně a beze zbytku.
Proto také dochází zcela jednoznačně
podle zákonů o trhu k tomu, že mnozí
podnikatelé krachují a mnohým se ztrácejí
iluze k dalšímu podnikání. Vzhledem
k tomu, že další podnikatelská skupina
byla do jisté míry zvýhodněna tím,
že má vlastně pronájmy na dobu 5 let,
určitou křivdu pociťují právě
podnikatelé z prvního období, kteří
vydražili pouze na 2 roky. Dnes stojí otázka
tak, kdo bude kupovat nebo kdo se bude etablovat v provozovnách,
které se uvolňují v současné
době, kdy podnikatelé dosáhli dvouletého
pronájmu a v podstatě jsou nuceni tyto provozovny
opouštět. Dovolím si tvrdit, že to už
nebude český, moravský a slezský kapitál,
ale zahraniční kapitál, který se bude
etablovat v těchto provozovnách. Není žádným
tajemstvím, že provozovny, o kterých je zmínka,
se nacházejí na atraktivních místech
našich velkých měst, a tak se nám zcela
jednoznačně může stát v blízké
budoucnosti, pokud bychom neakceptovali takovouto možnost
pro naše podnikatele, že v těchto velkých
městech na atraktivních místech najdeme výhradně
zahraniční firmy, které zcela jednoznačně
mají daleko větší schopnosti, především
finanční, a možnosti, aby zlikvidovaly postupně
naše podnikatele právě v centrech těchto
velkých měst.
Velice bych se přimlouval, abychom tento aspekt nepodceňovali
a z tohoto důvodu bych se také přimlouval
za tuto novelu. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Kryčerovi. Další přihlášky
do rozpravy nevidím. Pan poslanec Ježek chce své
pozměňovací návrhy nyní připomenout
a uplatnit. Prosím.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane předsedo, ve svém úvodním slově
jsem avizoval pozměňovací návrhy.
Nyní bych je chtěl formálně vznést.
Navrhuji, aby ve sněmovním tisku 218, který
máte před sebou, byly vypuštěny v bodě
1, odst. 3 a 4 a vypustit celý bod 2. V bodě 1 navrhuji
tento doplněk: "V prvním řádku,
§ 15 za odst. 1 se vkládá nový odstavec
2, který zní." Je to jenom formální
změna.
V odst. 2 na 2. řádku za slovo "majetku"
by se vsunula slova "určeného k privatizaci"
a od 4. řádku slova "a to až po 10 let"
by se vypustila a za slova "provozní jednotky"
by se vsunula nová část věty tohoto
znění: "do dne převodu nemovitosti na
Fond národního majetku České republiky,
nejdéle však na dobu 5 let". Dále by to
zůstalo, jak to je. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Ježkovi. Znovu se táži po hlasech do rozpravy.
Nejsou. Rozpravu uzavírám.
Ptám se pana poslance Ježka, jako navrhovatele, zda
si přeje využít práva závěrečného
slova? Je tomu tak.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážení
páni poslanci, znovu bych chtěl zdůraznit,
že event. dopad této novely se skutečně
týká nevelkého počtu vydražitelů.
Myslím si, že parlament tím vyšle důležitý
signál o svém postoji vůči pionýrům
soukromého podnikání, alespoň morální
podporou či nepodporou lidem, kteří se do
privatizace vrhli jako první.
Chtěl bych zdůraznit, že rodící
se anebo obnovující se střední vrstva
či střední třída je v každé
dobré a slušné společnosti základem
politické stability a hospodářské
prosperity, a že bychom tuto třídu, i když
vlastně jenom symbolicky (protože počet lidí
zasažených touto novelou je velmi malý) měli
podpořit.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Tomáši Ježkovi. Slovo má společný
zpravodaj výborů pan poslanec Motyčka, jehož
zároveň prosím, aby připravil pozměňovací
návrhy k hlasování sněmovny.
Poslanec Ludvík Motyčka: Pane předsedo,
vážené kolegyně, kolegové, v
rozpravě vystoupili tři poslanci. Z toho pan poslanec
Hirš a Kryčer nevznesli žádný doplňující
ani pozměňující návrh.
Pan poslanec Ježek navrhuje, aby v bodě 1 byl vypuštěn
odst. 3 a odst. 4 a aby byl vypuštěn celý bod
dva. Takže z celé předlohy zůstává
v bodu 1 odst. 2 všechno ostatní se škrtá
s tím doplněním, že do druhého
řádku se vkládají za slovo "majetku"
slova "určeného k privatizaci" Text na
čtvrtém řádku za slovem "jednotky"
pokračuje - "do dne převodu majetku na Fond
národního majetku, nejdéle však na dobu
pěti let ode dne konání veřejné
dražby, ve které provozní jednotku získali".
Dále pokračuje odstavec, jak je uvedeno v tisku.
S ohledem na průběh celé rozpravy v jednotlivých
výborech nedoporučuji tento pozměňovací
návrh k přijetí.
Předseda PSP Milan Uhde: Ještě před
hlasováním se táži pana poslance Ježka,
zda považuje svůj pozměňovací
návrh za jeden celek a zda je možno o něm hlasovat
najednou. (Souhlas.)
Budeme tedy hlasovat o tomto pozměňovacím
návrhu. Slyšeli jste komentář společného
zpravodaje.
Nyní se táži, kdo tento návrh podporuje.
Prosím, zvedněte na podporu ruku. 35.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 10.
Je zcela zjevné, že tento návrh nezískal
nadpoloviční podporu a nebyl přijat.
Poslanec Ludvík Motyčka: Pane předsedo,
je možno dát hlasovat o celém návrhu
zákona.
Předseda PSP Milan Uhde: Budeme tedy hlasovat o
celém návrhu zákona.
Kdo souhlasí s návrhem poslance Tomáše
Ježka na vydání zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
427/1990 Sb., o převodech vlastnictví státu
k některým věcem na jiné právnické
nebo fyzické osoby, ve znění zákona
č. 541/1990 Sb., zákona č. 429/1991 Sb.,
a zákona č. 561/1991 Sb., podle sněmovního
tisku 218 ve znění společné zprávy
výborů Poslanecké sněmovny podle sněmovního
tisku 345, ať zdvihne ruku. 33.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 30.
Je zcela jednoznačné, že tento návrh
nezískal nadpoloviční většinu
přítomných poslankyň a poslanců,
a nebyl tedy přijat.
Nicméně děkuji iniciátorovi návrhu
poslanci Ježkovi. Děkuji panu společnému
zpravodaji Motyčkovi. Tento bod jsme ukončili. Pan
Motyčka chce ještě něco říci.
Samozřejmě, že mu dám příležitost.
Poslanec Ludvík Motyčka: Pane předsedo,
hospodářský výbor při svém
jednání doporučil Poslanecké sněmovně,
aby přijala usnesení, ve kterém by doporučila
vládě prodlužovat právo používání
vydražených provozních jednotek, které
jsou v nemovitostech tvořících součást
státního majetku určeného k privatizaci
do doby provedení této privatizace.
Předseda PSP Milan Uhde: Chápu, pane společný
zpravodaji, že používáte tematické
spřízněnosti tohoto bodu s předchozím
bodem, ale musím vás upozornit na to, že jde
o bod zvláštní. Proto je třeba, abyste
nejdříve, pokud tak chcete učinit, navrhl
sněmovně jeho zařazení na pořad,
a teprve až sněmovna schválí jeho projednávání
teď, v tuto chvíli, potom můžete návrh
usnesení přednést.
Poslanec Ludvík Motyčka: Vznáším
tedy procedurální návrh, aby sněmovna
zařadila na své jednání v této
chvíli bod pořadu - přijetí usnesení,
ve kterém by doporučila vládě prodlužovat
pronájmy vydražených nemovitostí.
Předseda PSP Milan Uhde: Dávám o tomto
návrhu hlasovat.
Kdo je pro zařazení tohoto bodu na pořad
teď, v tuto chvíli, ať zvedne ruku. 101.
Kdo je proti? 1.
Tento návrh byl přijat.
Panu poslanci Motyčkovi dávám nyní
příležitost, aby návrh usnesení
přečetl.
Poslanec Ludvík Motyčka: Poslanecká sněmovna
doporučuje vládě prodlužovat právo
užívání vydražených provozních
jednotek, které jsou v nemovitostech tvořících
součást státního majetku určeného
k privatizaci, do její realizace.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Motyčkovi za přečtení návrhu.
Je to návrh usnesení, ke kterému otevírám
rozpravu. Do rozpravy se hlásí pan poslanec Řezáč.