Úterý 29. října 1991

Předsedající předseda SN M. Šútovec: Ďakujem pánu poslancovi Mynářovi. Je 17.43 hodín. Navrhol som, že by sme skončili v 17.45 hodím. Pán prvý podpredseda sa dožaduje, aby sme zahájili rozpravu aspoň jedným diskusným príspevkom. Pýtam sa pána poslanca Čičmanca, ktorý je prihlásený ako prvý, či si praje vystúpiť. (Áno.)

Odovzdávam teraz riadenie schôdze pánu prvémupodpredsedovi Jičínskému.

(Řízení schůze převzal první místopředseda FS Z.Jičínský.)

Poslanec SL P. Čičmanec: Vážený pán predsedajúci, vážené Federálne zhromaždenie, klub poslancov KDH podporuje vládny návrh zákona o prevádzke rozhlasového a televízneho vysielania (tlač 847), v znení návrhov výborov sociálnych a kultúrnych Snemovne národov a Snemovne ľudu (tlač 951).

Pri hlasovaní a o pozmeňovacích návrhoch v § 7, ktoré sa týkajú času vyhradeného pre reklamu podporíme pôvodný vládny návrh reprezentovaný alternatívou I. Totiž slovenský rozhlas a televízia majú približne polovičný počet koncesionárov, než český rozhlas a televízia, Príjmy z reklamy sú, podľa vyjadrenia riaditeľa, pre nich veľmi závažné. Keď si nezarobia, o to viac budú zaťažovať štátny rozpočet.

Podávam tento pozmeňovací návrh. V § 5 odst. 3 nahradiť slová "do 22.00 hodiny" slovami "do 23.00 hodiny". Teda dolná hranica doby, kedy je možné začať vysielať erotické programy presunúť z 22.00 hodiny na 23.00 hodinu. 22.00 hodinu pokladáme za príliš včasnú, prdovšetkým v lete, kedy máme letný čas. Je to len pol hodina, hodina po zotmení. Prosím vás všetkých, aby ste tento pozmeňovací návrh podporili už z toho dôvodu, že uvedené relácie nielen že sú spôsobilé ohroziť zdravý vývoj a mravný vývoj detí a mládeže, ale tiež z hľadiska umeleckej a celkovej hodnoty sú väčšinou brakové. Ako také by zaberali cenný čas využiteľný pre normálne relácie. Pre prípad, že by sa vyskytli a boli schválené tak závažné pozmeňovacie návrhy, ktoré by zmnenili filozofiu zákona, žiadame o možnosť krátkej schôdzky klubu pred záverečným hlasovaním. Pri tom opakujem, že návrh zákona v znení tlače 951 v podstate podporujeme. Ďakujem za pozornosť.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji. Jako druhý vystoupí poslanec Soldát, připraví se poslanec Piskoř.


Poslanec SL M. Soldát: Vážený pane předsedající, vážené Federální shromáždění, dovolil bych si předložit jeden pozměňovací návrh. A to: Namísto § 28 dát nový, který by zněl: Zákon č. 424 /1991 Sb., o sdružování v politických stranách se mění takto: V § 17 odst. 4 písm. a) se vypouští slova "provozování rozhlasových a televizních stanic ". Původní § 28 označit jako § 29. Toto bych zdůvodnil tím, že na minulé schůzi, kdy jsme přijali zákon o sdružování v politických stranách, mimo jiné jsme přijali pozměňovací návrh, který umožňuje politickým stranám a hnutím, aby byly účastny jako právnické osoby na provozování rozhlasového a televizního vysílání.

Domnívám se, že spoluúčast politických stran a hnutí na rozhlasovém a televizním vysílání je v rozporu se smyslem tohoto zákona. Navíc počet frekvencí, které je možno přidělit, je velice omezen. Počet politických stran a hnutí v ČSFR je vysoký, a nelze tedy zajistit, aby každá strana nebo hnutí mohly participovat na vysílání. Proto i z těchto důvodů, když nelze zajistit stejné podmínky pro všechny strany a hnutí, doporučuji, aby tento pozměňovací návrh byl akceptován.

Dále navrhuji, aby v § 6 odst. 1 písm.g) bylo vypuštěno slovo " ateistické", protože si myslím, že nemá žádnou logiku. Pokud zpravodajové zdůvodní, tak bych svůj návrh v tomto bodě vzal zpět.


Poslanec SL J. Piskoř: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, předem bych chtěl poděkovat jak federální vládě, která jakž takž rychle zareagovala na naši interpelaci ohledně tohoto zákona. Potom bych chtěl poděkovat našim zpravodajům, kteří odvedli obrovský kus práce.

Přečtu všechny své pozměňovací návrhy. Je jich dvanáct. Potom se k nim vrátím v rámci zdůvodnění.

V § 2 odst. 2 písm. e) ukončit za slovy nepřímému financování pořadu.

Vypustit § 4 odst. 2.

V § 6 odst.1 písm. g) - doplnit před slova reklamy náboženské slova u provozovatelů ze zákona, a to v obou alternativách.

Pokud neprojde alternativa II., navrhuji jako svůj pozměňovací návrh ve znění § 7 odst. 2 alternativu II. - tzn., že si ji osvojuji jako svůj pozměňovací návrh.

V § 9 odst. 3 navrhuji vypustit slova nejméně.

V § 9 odst. 4 navrhuji změnit slovo šesti na slovo čtyřmi a slovo třemi na slovo dvěma.

V § 10 odst.7 za navrhovaný text doplnit "státní organizace nebo společnost s účastí státu". V § 10 vypustit odst. 8. V § 11 vypustit odstavec 1 písm. f) a písm. g). V § 12 vypustit odstavec 3. Vypustit v § 16 odst. 2. V § 18 změnit v odstavci 10 text takto: "Federální rada příjímá rozhodnutí nadpoloviční většinou hlasů všech svých členů."

Nyní bych se krátce vrátil k jednotlivých pozměňovacím návrhům. V § 2 odst. 1 písm. f) ukončit financování pořadů. Žádaný výčet ani po rozšíření není dost úplný, aby postihl všechny speciální případy sponzorování programů, především těch, kde záměrem není propagace, ale skryté ovlivňování vysílání, což je zvlášť důležité a což návrh neřeší. Při navrhovaném řešení se budou pravidla pro sponzorované pořady vztahovat na všechny případy, čímž jedině bude naplněn účel zákona.

§ 4 - v duálním systému se zájmy veřejnosti ohledně obsahu vysílání realizují pouze činností provozovatelů ze zákona, proto jsou zřizováni. Rozsah oněch zájmů a činností je věcí zřizovacích zákonů. Pro ostatní provozovatele mají existovat pouze nejobecnější pravidla. Zákon demokratické země jim nemůže ukládat nějaké úkoly. Chtěl bych, aby někdo definoval pojem "vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů".

§ 6 - vypuštění písm. g). Jako v mnoha jiných případech, měli tvůrci zákona zjevně před očima provozovatele ze zákona. Nezávislému držiteli licence nelze a netřeba ukládat podobná omezení.

§ 9 odst. 3 je kontradiktorní s § 23. O tom mluvil zpravodaj Prokop.

§ 9 odst. 4 - šest celoplošných frekvencí je znevýhodnění držitelů licencí.

§ 10 odst. 7 - přečetl bych text celého odstavce:

"Společníkem obchodní společnosti, která o licenci žádá, nebo jí byla udělena licence, nesmí být provozovatel ze zákona." Chci doplnit "státní organizace nebo společnost s účastí státu". Je třeba zabránit státu v obcházení požadavků na nezávislost vysílání.

§ 10 odst. 8 - tento odstavec navrhuji zcela vypustit. Přečtu jej: "Podíl pořadů převzatých od jiných provozovatelů v ČSFR nebo v zahraničí nesmí ve vysílání činit více než 80 procent." To znamená povinnost 20 % jakési vlastní tvorby. Nelze zakotvit povinnost této vlastní tvorby, neboť je to nekontrolovatelné a omezuje to zakázkovou efektivní specializaci.

§ 11 - navrhuji vypustit písmena f) a g). Jednak jde o údaje, které by měly být chráněny, a jednak o kritéria zcela nevhodná k tomu, aby byla brána v potaz při úvaze o přidělení frekvence.

§ 12 odst. 3 si dovoluji přečíst: "Součástí rozhodnutí o udělení licence jsou kromě podmínek uvedených v odst. 2 rovněž podmínky, které provozovateli vysílání stanoví orgán udělující licence." Toto je pro mě zcela nepřijatelné. Ustanovení je v rozporu s požadavkem, že povinnosti provozovateli či jiné podmínky může uložit jen zákon. Někdo si bude osvojovat další podmínky pro přidělování licence.

§ 16 - vypustit odstavec 2. Původní text je v naprostém rozporu s deklarovaným duchem zákona. Zároveň poněkud odhaluje skutečný záměr tvůrce. Nejedná se o stanovení obecných pravidel, na základě kterých se bude svobodně rozvíjet pluralitní vysílání, ale o normu, která má pomoci tuto oblast řídit.

Poslední zdůvodnění - nahrazení § 18 odst. 10. Myslím, že Federální rada není operativní orgán a měla by rozhodovat jednoznačně způsobem blížícím se konsensu, tzn. nadpolovičnou většinou všech svých členů. Děkuji.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Předáváte písemně, pane kolego? (Poslanec SL J. Piskoř: Ano.) Nyní má slovo poslanec Dostál. Připraví se poslankyně Nováková. Myslím, že tyto dva příspěvky můžeme ještě vyslechnout. Pokud se další kolegové hlásí do diskuse, prosím o přihlášky.

Poslanec SN P. Dostál: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, ve zpravodajských zprávách mi chybělo objektivní zhodnocení diskuse v našem garančním výboru, tedy ve výboru sociálním a kulturním, kde vlastně teprve vznikly oproti vládnímu návrhu alternativy.

V této souvislosti za náš klub bych chtěl podpořit vyjádření klubu KDH, které tu bylo před chvílí prezentováno a podpořit hlavně alternativu I. v § 7. Myslím, že zpravodajové nás neseznámili s tím, co veřejnoprávní prostředky také musejí zajišťovat a k čemu potřebují peníze za reklamy, aby se nesahalo do státního rozpočtu, abychom tedy za rok neměli zvýšené požadavky. S vaším dovolením bych upoutal pozornost na materiál, který jsme všichni dostali už asi před dvěma měsíci, takový rozborový materiál. Dovoluji si z něj citovat takové závažné věci jako argument, proč alterfnativu I.

"Veřejný sektor musí zajistit, to je financovat, pokud signál šíří jiné telekomunikační organizace, šíření signálu svého vysílání obyvatelům na celé ploše daného územního celku, a to bez ohledu na náklady, které to přináší. Soukromý sektor naopak provozuje vysílače jen tam, kde se mu to vyplácí, v hustě obydlených oblastech a pod. (Zapadlá údolí ho prostě nezajímají.) Veřejný sektor musí zajistit takovou programovou skladbu, která odpovídá potřebám celé společnosti, tedy všem skupinám obyvatelstva; přiměřeně musí respektovat i zájmy nemšinové. Soukromý sektor vysílá především takové programy, které mu zajišťují sledovanost. Kulturní či vzdělávací funkce vysílání může opomíjet. Veřejný sektor má povinnost podstatnou část svého vysílání sám vyrábět nebo si ho nechat vyrábět u produkčních firem, tudíž nemůže vysílat jen lacinou tvorbu nakoupenou na zahraničních trzích, tj. jak známe ze zahraniční praxe ve větší části soukromého sektoru. Tím se zajišťuje, aby byl zachován národní charakter vysílání, byly naplňovány potřeby vlastní kultury, kulturní identity a v neposlední řadě i potřeby rozvoje vlastní tvorby. Vysílání veřejnoprávního sektoru tudíž respektuje reálné zájmy, tedy naše zájmy, a vychází z tradic služby pro veřejnost, která ovšem není chápána zjednodušeně jako služba zákazníkovi, ale jako služba politickému a kulturnímu životu společnosti prováděná samozřejmě v podmínkách nezávislosti a plurality."

Tolik tedy, proč náš klub podporuje návrh KDH, aby byla přijata alternativa I.

Dál bych chtěl upozornit na záležitost také velmi podstatnou. V tomto paragrafu se do jednoho pytle dává televize a rozhlas.

A to jsou dvě velmi rozdílné věci. Jednak řemeslně, profesionálně technickým zajištěním atd. Skutečnost opravdu v Čechách a na Moravě je naprosto jiná než na Slovensku. Na Slovensku je nutně menší podíl poplatníků a snížení reklamy rozhlasu znamená opravdu ohrožení slovenského vysílání. Potvrzuji to, co zde řekl kolega z KDH. Osobně jsem tuto záležitost konzultoval a projednával ve Slovenském rozhlasu. Dostal jsem spoustu materiálů. Proto si dovoluji navrhnout kompromisní pozměňovací návrh: V případě, že by neprošla alternativa jedna a prošla alternativa dvě, navrhuji kvůli rozhlasu alternativu tři. Alternativa tři by vypadala takto: Odstavec jedna z alternativy dvě a odstavec dvě z alternativy jedna. Je to mix. Děkuji vám.


Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Předejte písemně, pane kolego. Slovo má paní poslankyně Nováková. Prosím paní poslankyni Nazari, pokud je v přilehlých prostorách, aby se dostavila do jednací síně.


Poslankyně SL E. Nováková: Vážený pane předsedající, vážení přítomní, jistě nikdo nepochybuje o tom, že přijetí zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání je mimořádně důležité. Je důležité především z hlediska zájmů a potřeb diváků a celé společnosti, neboť podle tohoto zákona se bude určovat, kdo bude vysílat. Zákon bude ovlivňovat i to, co se bude divákům předkládat. Jde v zásadě o to, aby při odstraňování monopolu Československé televize a rozhlasu nedošlo k druhému extérmu - k neúnosné komercionalizaci televizního i rozhlasového vysílání, o jejichž neblahých důsledích často a varovně mluví mnohé autority západního světa. Mluví o ní jako o terénu zábavního a reklamního průmyslu.

Jistě není náhodné, že v Evropě čistě komerční vysílání existuje jen v Lucembursku a v Monaku.

Před projednáváním návrhu zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání v plénu jsme měli možnost seznámit se s názory různých i zahraničních odborníků i vedení Československé televize a rozhlasu. Dovolte, abych vás seznámila s názory členů FITES, s jejichž stanoviskem se ztotožňuji.

FITES je unie českého filmového a televizního svazu, který sdružuje tvůrce, kteří v těchto mediích pracují. FITES podporuje předložený vládní návrh zákona a zavedení duálního systému pokládá za všestranně užitečné. Umožňuje Československé televizi a Českoslovenkému rozhlasu přeměnit je na veřejně právní instituce, které budou plnit nejen zpravodajskou a informační funkci, ale poskytovat i širší a tradiční služby kulturní, vzdělávací, zábavné a budou výrazně podporovat rozvíjení domácí tvořivosti. Současně navržený zákon umožňuje činnost soukromých televizních a rozhlasových společností.

Rovněž souhlasí s důvodovou zprávou, aby kmitočty OK 3 byly přiděleny soukromému sektoru a dosavadní kanály F 1 a ČTV a STV patřily veřejnoprávní televizi.

Také další podstatnou věc v návrhu zákona FITES považuje za reálnou a správnou: Aby veřejnoprávní televize a rozhlas mohly v zákonem stanoveném rozsahu 5 %, respektive 10 %, vysílat reklamy, a tím vedle příjmů z koncesionářských poplatků získaly prostředky na vysílání, aby co nejméně dostávaly státní dotace, nebo dokonce se mohly bez nich obejít. Ekonomická soběstačnost by nesporně přispěla k prohloubení nezávislosti televizního i rozhlasového vysílání.

Ve všech těchto základních bodech návrh zákona je vyvážený a řeší hlavní problémy rozhlasového a televizního vysílání, a proto jej FITES jménem tvůrců pracujících v televizi a rozhlase plně podporuje. V tomto předloženém znění vládního návrhu doufá, že bude schválen. Děkuji za pozornost.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji. Vážení kolegové, ptám se, zda se ještě někdo bude hlásit do diskuse. Jako poslední přihlášený je tu pan poslanec Benda. Pokud by nebyly další přihlášky, dal bych slovo panu poslanci Bendovi, potom bychom rozpravu ukončili. Prosím, abyste si to ještě rozmysleli, jinak budeme v rozpravě pokračovat zítra.

Dávám slovo panu poslanci Bendovi jako dnes poslednímu vystupujícímu v diskusi.

Poslanec SL V. Benda: Pane předsedající, kolegyně a kolegové, jsem pověřen poslaneckým klubem Křesťansko demokratické strany a Liberálně demokratické strany přednést následující stanovisko a pozměňující návrhy.

Pokládáme předložený návrh zákona za v podstatě špatný, za výrazně etatistický. Domníváme se, že nevhodným způsobem zvýhodňuje a preferuje provozovatele ze zákona a že současně nepřípustným způsobem zasahuje do práv a možností majitelů licencí.

Porovnáme-li ustanovení tohoto zákona s ustanoveními běžnými v demokratických civilizovaných státech, vidíme velice výrazný etatistický posun. Přesto poslanci našeho klubu budou pro tento návrh zákona hlasovat a podpoří jej, protože se domníváme, že právě tento zákon je jediným prostředkem, jak zvrátit dosavadní neúnosný stav zvláště v Československé televizi, jak monopol úzké politické skupiny nad tímto nejdůležitějším masově sdělovacím prostředkem nahradit nezávislými veřejně provozovanými prostředky a konkurenčními prostředky držitelů licencí.

Opakuji - chápeme tento zákon jako provizórium, které bude nutné a potřebné v nejbližších letech maximálně změnit, ale přesto pro něj budeme hlasovat.

Pokusili jsme se vypracovat alespoň určité pozměňovací návrhy, které by zlepšily situaci, na kterou jsem zde poukazoval. Především navrhujeme - jak už zde bylo několikrát vyřčeno - aby v § 6 odst. 1 byl vypuštěn odstavec písm. g) - reklamy náboženské, ateistické a reklamy politických stran a hnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.

Domníváme se, že zákonodárce sledoval zjevný úmysl, aby nebyly zvýhodněny některé politické strany nebo některé církve či některé názory, případně ateistické, ovšem zvolil k tomu prostředek, který je naprosto kontraproduktivní, který má přesně opačný výsledek. Upozorňuji, že toto ustanovení se týká jenom placených reklam. To znamená zvláště provozovatelé licence, pokud budou pod kontrolou nebo pod vlivem nějaké politické strany nebo nějaké církve, mohou jí dělat zdarma reklamu nebo zdarma šířit její propagandu několik hodin denně.

Pouze je zakázána placená reklama církve nebo politické strany. To znamená, že právě ty politické strany, které nebudou silné na to, aby měly finanční nebo jiný vliv, kontrolovaly svým způsobem nějaký tento masový sdělovací prostředek, tak si prostě nebudou smět zaplatit ani pět minut nebo čtvrt hodiny pro svou propagandu, pro svou reklamu, zatímco strany silné svými pozicemi budou v přesně opačné situaci.

Já si myslím, že to je pravý opak toho, co zákonodárce tímto ustanovením zamýšlel, nehledě na to, že je otázkou, do jaké míry tento zákon není v rozporu se zákony o církvích a náboženských společnostech, které výslovně stanoví právo šířit své náboženské přesvědčení také pomocí masových sdělovacích prostředků, jako je rozhlas a televize.

Ale nehledě na tuto pochybnost opravdu upozorňuji, že si myslím, že se v tomto ohledu zákonodárce zmýlil a že sleduje úmysl, který třeba by mohl být pokládán za dobrý, dosáhl pravého opaku. Náš návrh je vypustit toto písmeno.

Další návrhy už přednáším jen jako poslanec Benda, nikoliv jménem klubu, protože je nemám dostatečně zkonzultované.

V § 7 v alternativě II. odst.1 čtvrtý řádek zdola navrhuji vypustit část věty za středníkem, tzn. větičku: " V průběhu jedné hodiny nesmí čas vyhrazený reklamám přesáhnout 12 minut." - Závěr odstavce ponechat.

Odůvodnění tohoto návrhu: My tady jednáme především proti přílišné komercionalizaci, hájíme zájmy diváka ustanoveními, v kterých hodinách a v jakém rozsahu smějí být vysílány reklamy. Jsem přesvědčen, že je v zájmu diváka, bude-li vědět, že od šesti do sedmi hodin se na daném kanálu komerční televize vysílají reklamy, stejně jako je v jeho zájmu, když ví, že na osmé straně novin jsou inzeráty, protože bude-li mít zájem o informace, obsažené v reklamách - a kvůli informacím se tyto reklamy vysílají - pustí si televizi v danou hodinu. Nebude-li reklamami vyrušován v hodinách jiných, bude to jen k jeho prospěchu. Ono samozřejmě v praxi tomu tak nebude, protože je to komerčně nevýhodné. Žádný zadavatel reklamy nebude mít zájem, aby jeho reklama byla vysílána v hodinovém bloku, kde se předpokládá snížený divácký zájem, ale bránit tomuto zákonem je zbytečnost.

My právě nechceme ty pořady rozsekávat. Správně zákon zakazuje do plynulého pořadu vsazovat reklamy. Chceme pokud možno normální kulturní náplň televize oddělit od reklamních šotů. Jestli opravdu se někde vžije a někomu se bude hodit, aby vysílal ne 12, ale 15 nebo 30 minut reklamních šotů po sobě, při dodržení dalších pravidel, to znamená poměru na celodenním vysílání, a přitom že státní televize nesmí vysílat mezi 19. a 22. hodinou víc než 5 minut reklam za hodinu - to je správné ustanovení, které podporujeme - je zbytečné a naprosto nelogické, aby zákon něco takového zakazoval.

Poslední poznámka, to už není pozměňovací návrh, to je poznámka k tomu, co zde padlo, totiž návrh na posunutí z hlediska dětí a mládeže závadných pořadů na 23. hodinu, jak zněl původní vládní návrh.

Kromě upozornění, že to ve světě není obvyklé, že pokud tam takové ustanovení mají tak 21. maximálně 22. hodina, chtěl bych upozornit na věc jinou: Jednak naše televizní pořady alespoň zatím jsou členěny v sudých hodinových rytmech, hlavní pořad, hlavní film nebo jakýkoliv jiný pořad začíná od 20. hodiny a zhruba ve 22 hodin následují pořady další. Málokdy televize vysílá po 24. hodině. Samozřejmě, kdyby se jednalo jen o nějaké zcela nekulturní, nekvalitní, pornografické nebo brakové pořady, jak jsme je tady vídali na nějaké OK 3 nebo jak se ta stanice volala, v pátek a v sobotu, je toto ustanovení naprosto v pořádku. Ale já se obávám, že tak, jak zákon čteme, všechny filmy mládeži nepřístupné spadají pod tento režim. Ty byly právě zařazeny jako pro děti a mládež nevhodné. Většina významných kulturních děl, nebo velká část významných kulturních děl, je například v oblasti filmové tvorby hodnocena jako mládeži nepřístupná. To znamená, abychom dokonce ve státních sdělovacích prostředcích, pokud nebudou vysílat do jedné nebo druhé hodiny ranní, prakticky zabránili možnosti, aby tam tato filmová díla byla odvysílána, poněvadž mohou-li začínat až po 23. hodině, tak televizní vysílání už je dávno skončeno.

Znovu se přimlouvám za to, aby tento pozměňovací návrh nebyl přijat, a abychom přijali tu verzi, jak ji nakonec přijali gesční výbory. Děkuji vám.

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Vážení kolegové, dnešní schůzi skončíme, budeme pokračovat zítra v 9 hodin. Než dám slovo paní poslankyni Nazari, dvě sdělení pro vás.

Zasednutí mandátového a imunitního výboru Sněmovny národů se uskuteční zítra v 8.30 hodin v místnosti 026. Výbor projedná návrh ověření platnosti volby poslance Sněmovny národů, náhradníka.

Dnes v 19.30 hodin je v zasedacím sále Sněmovny národů přednáška Vlastislava Johna Chalupy z Československé národní rady americké na téma Česko-slovenské vztahy, problematika samosprávy a zásady tvorby ústavy z pohledu Spojených států amerických. Srdečně vás zvou poslanecké kluby KDU a ODA. - Paní poslankyně má slovo.

Poslankyně SL M. Nazari-Buřivalová: Vážené předsednictvo, milé kolegyně a kolegové, příznivci a přátelé sdělovacích prostředků, po skončení dnešní schůze dovoluji si vás srdečně pozvat na přípitek jiskrného moravského vína, jak bylo slíbeno. Přípitek zahájíme a uvedu pana primátora města Brna s jeho doprovodem v předsálí Sněmovny lidu a další pohoštění, rovněž moravské, je připraveno pak vedle Sněmovny lidu a jídelny. Těším se na přiťuknutí. (Potlesk.)

Předsedající první místopředseda FS Z. Jičínský: Děkuji paní poslankyni Nazari za tuto zprávu.

Zítra pokračujeme ráno v 9 hodin ve smyslu schváleného programu.

(Schůze přerušena v 18.20 hodin.)


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP