ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 1992

VI. volební období

673

Vládní návrh

Zákon České národní rady,

kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění zákona České národní rady č. 439/1991 Sb., zákona České národní rady č. 485/1991 Sb. a zákona České národní rady č. 553/1991 Sb.

Vládní návrh

zákon

České národní rady

ze dne           1992

kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 367/1990 Sb. o obcích /obecní zřízení/, ve znění zákona České národní rady č. 439/1991 Sb., zákona České národní rady č. 485/1991 Sb. a zákona České národní rady č. 553/1991 Sb.

Česká národní rada se usnesla na tomto zákoně:

Čl. I

Zákon České národní rady č. 367/1990 Sb., o obcích /obecní zřízení/, ve znění zákona České národní rady č. 439/1991 Sb., zákona České národní rady č. 485/1991 Sb. a zákona České národní rady č. 553/1991 Sb., se mění a doplňuje takto:

1. V § 2 odstavec 2 zní:

"/2/ Městem je i obec, kterou na její návrh určí příslušný orgán zemské samosprávy. [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice]".

2. § 2 se doplňuje odstavcem 3, který zní:

"/3/ Městem přestává být obec, jestliže tak na její návrh určí příslušný orgán zemské samosprávy. [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice]".

3. § 3 se vypouští.

4. V § 5 se slova "předsednictvem České národní rady" nahrazují slovy "příslušným orgánem zemské samosprávy".

5. V § 9 se slova "občanů, státních orgánů a organizací" nahrazují slovy "fyzických a právnických osob".

6. V § 10 odst.1 druhá věta zní: "Územní celek vzniklý sloučením obcí tvoří jednu obec.".

7. V § 10 se odstavec 2 vypouští. Dosavadní odstavce 3,4 a 5 se označují jako odstavce 2, 3 a 4.

8. V § 10 odstavec 3 zní:

"/3/ Práva a závazky slučovaných obcí přecházejí dnem sloučení na obec, v níž se sloučily.".

9. § 11 zní:

"§ 11

/1/ Obec se může rozdělit na dvě nebo více obcí. Rozdělení obce schvaluje příslušný orgán zemské samosprávy [Zákon ČNR č. /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice] na návrh obce. Návrh obec podá na základě výsledků místního referenda konaného v té části obce, která se chce oddělit. Nepodá-li obec návrh do 30 dnů, učiní tak okresní úřad.

/2/ Návrh na rozdělení obce musí obsahovat názvy vznikajících obcí, vymezení jejich území, včetně příslušných mapových podkladů, rozdělení majetku včetně finančních prostředků, ostatních práv a závazků, organizací a zařízení obce.

/3/ Návrh na rozdělení obce příslušný orgán zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice] zamítne jen tehdy, pokud by nově vzniklé obce nemohly plnit úkoly podle tohoto zákona.

/4/ Rozhodnutí o rozdělení obce musí obsahovat náležitosti stanovené v odstavci 2 pro návrh na rozdělení obce.

/5/ Do třech měsíců po ustavujícím zasedání obecního zastupitelstva nově vzniklé obce předá dosavadní obec nově vzniklé obci majetek, který jí náleží podle návrhu schváleného zemskou samosprávou [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice]. O předání majetku se pořizuje písemný zápis. Tento majetek, včetně finančních pohledávek a závazků,do doby jeho předání spravuje dosavadní obec, která však nemůže rozhodovat o jeho převodu ani nemůže uzavřít smlouvu o zřízení zástavního práva a nájemní smlouvu [§ 151a a násl., § 663 a násl. občanského zákoníku č.40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů.] k tomuto majetku.".

10.V § 12 se na konci připojuje věta "Návrh na rozdělení obce musí být podán příslušnému orgánu zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice] nejpozději do 30. září kalendářního roku."

11. § 14 zní:

"§ 14

/1/ Do samostatné působnosti obce patří:

a) schvalování programu rozvoje územního obvodu obce a provádění kontroly jeho plnění,

b) hospodaření s majetkem obce,

c) poskytování a přijímání darů,

d) sestavování rozpočtu obce, hospodaření podle něj a vyúčtování hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok [Zákon ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice /rozpočtová pravidla republiky/, ve znění zákona ČNR č. 579/1991 Sb.],

e) zřizování trvalých nebo dočasných peněžních fondů [Zákon ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice /rozpočtová pravidla republiky/, ve znění zákona ČNR č. 579/1991 Sb.],

f) zakládání a zřizování právnických osob a zařízení, popřípadě jejich rušení a rozhodování o účastí obcí v obchodních společnostech,

g) stanovení druhů místních poplatků a jejích sazeb podle zvláštního zákona [Zákon ČNR č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění zákona ČNR č. 184/1991 Sb.],

h) vydávání obecně závazných vyhlášek ve věcech patřících do samostatné působnosti,

i) rozhodování o vyhlášení místního referenda a realizace jeho výsledků,

j) uzavírání dohod o změně hranic obce [§ 16 odst.1 zák.č. 36/1990 Sb., o územním členění státu, ve znění zák. ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých opatřeních s tím souvisejících],

k) volba zřizování a ustanovování orgánů obce,

l) rozhodování o členství obce v dobrovolném svazku obcí (§ 20a), ve sdruženích obcí s mezinárodním prvkem (§ 20c) a v nadacích [§ 20 b a násl. občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů.],

m) zaměstnávání pracovníků obce,

n) zabezpečování úkolů v oblasti školství, sociální péče, zdravotnictví a kultury s výjimkou výkonu státní správy,

o) zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku a zřizování obecní /městské/ policie, s výjimkou rozhodování o přestupcích,

p) správa, údržba a provozování zařízení sloužících k uspokojování potřeb občanů, jsou-li vlastnictvím obce,

r) zabezpečování čistoty obce, odvozu domovních odpadů a jejich nezávadné likvidace, zásobování vodou, odvádění a čištění odpadních vod,

s) ukládání sankcí podle tohoto zákona,

t) udělování čestného občanství obce,

u) udělování cen obce.".

/2/ Obec v samostatné působnosti dále zajišťuje ve svém územním obvodu hospodářský, sociální a kulturní rozvoj, ochranu a tvorbu zdravého životního prostředí s výjimkou těch činností, které jsou zvláštními zákony svěřeny jiným orgánům jako výkon státní správy.

12. Za § 15 se vkládá nový § 15a, který zní:

"§ 15a

Obce, v nichž sídlí okresní úřady a orgány zemské samosprávy, jsou povinny zabezpečit pro tyto orgány důstojné místnosti odpovídající jejich významu.".

13. V § 16 odst. 4 druhá věta zní: "Ve výjimečných případech, kdy to vyžaduje naléhavý obecný zájem, může obecně závazná vyhláška nabýt platnosti a účinnosti již dnem vyhlášení.".

14. V § 16 odst. 5 se na konci připojuje tato věta: "Obecně závaznou vyhlášku, která nabyla účinnosti, zašle obecní úřad neprodleně příslušnému okresnímu úřadu [Zákon ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění zákona ČNR č.     /1992 Sb.].".

15. § 17 se vypouští.

16. § 19 se vypouští.

17. V § 20 odst. 2 první věta zní: "Návrh rozpočtu a vyúčtování hospodaření za uplynulý kalendářní rok musí být vhodným způsobem zveřejněny nejméně 15 dnů před projednáním v obecním zastupitelstvu, aby se k němu mohli občané obce vyjádřit.".

18. V § 20 se za odstavec 2 připojuje nový odstavec 3, který zní:

"/3/ Obec nechá přezkoušet odborníkem hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok a výsledek přezkoušení předloží obecnímu zastupitelstvu spolu s vyúčtováním hospodaření za uplynulý kalendářní rok.".

19. Za oddíl první se vkládá nový oddíl druhý, který zní:

"Oddíl druhý

Dobrovolné svazky obcí a jiná seskupení obcí.

§ 20a

Dobrovolné svazky obcí

/1/ Obce mohou vytvářet dobrovolné svazky obcí /dále jen "svazky"/. Postavení dobrovolných svazků obcí, jejich vznik a zánik upravuje zvláštní zákon [§ 20f a násl. občanského zákoníku č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů].

/2/ Předmětem činnosti svazku nemůže být výkon státní správy a pravomoce obce uvedené v § 14 odst. 1 písm.d), g), i), j), k),l) m), s), t), u).

/3/ Obce se nemohou sdružovat podle předpisů o sdružování občanů [Zákon č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů.].

§ 20b

Odporuje-li opatření svazku nebo jeho orgánů zákonu, zruší je orgán zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice].

§ 20c

Jiná seskupení obcí

Obce a svazky mohou spolupracovat též s obcemi jiných států a být členy mezinárodních sdružení místních orgánů. Obce a svazky mohou být členy právnických osob a mezinárodním prvkem [Zákon č. 116/1985 Sb., o podmínkách činnosti organizací s mezinárodním prvkem v Československé socialistické republice.]."

20. Dosavadní oddíl druhý se označuje jako oddíl třetí; dosavadní oddíl třetí se vypouští.

21. V § 27 odstavec 2 zní:

"/2/ Funkci obecního zastupitelstva plní ve městě městské zastupitelstvo, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak [Zákon ČNR č.     /1992 Sb.,o statutárních městech a městech se zvláštním postavením Zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů.].".

22. V § 28 se vypouští písmena e) a f).

23. V § 32 odst. 2 se vypouští věta druhá.

24. V § 32 se vypouští odstavec 4.

25. V § 34 odst. 1 písm.c) zní:

"c/ požadovat od pracovníků obecního úřadu informace ve věcech, které souvisejí s výkonem jeho funkce.".

26. V § 34 se vypouští odstavec 2. Zároveň se zrušuje číslování odstavců.

27. § 36 zní:

"§ 36.

/1/ Obecnímu zastupitelstvu je vyhrazeno

a) schvalovat program rozvoje územního obvodu obce,

b) schvalovat rozpočet obce a vyúčtování hospodaření za uplynulý kalendářní rok,

c) uzavírat dohody o změně hranic obce Zákon ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice /rozpočtová pravidla republiky/, ve znění zákona ČNR č. 579/1991 Sb.],

d) rozhodovat o založení, zřízení nebo zániku právnických osob nebo zařízení,

e) schvalovat obecně závazné vyhlášky ve věcech samostatné působnosti,

f) volit z řad svých členů starostu, zástupce starosty a další členy obecní rady /radní/ a odvolávat je z funkce, stanovit počet členů obecní rady, jakož i počet dlouhodobě uvolněných členů zastupitelstva,

g) stanovit výši odměn podle § 32 odst.1 starostovi a jeho zástupci v obcích, kde se nevolí obecní rada,

h) stanovit výši odměn podle § 32 odst.3 členům obecního zastupitelstva,

i) stanovit výši osobních a věcných nákladů na činnost obecního úřadu; jde-li o náklady na výkon státní správy, je vázán stanoviskem okresního úřadu,

j) zřizovat obecní /městskou/ policii,

k) rozhodovat o členství obce ve svazku a o vystoupení z tohoto svazku, o členství obce v nadacích, o účasti obce v mezinárodních sdruženích místních orgánů a o členství obce v právnických osobách s mezinárodním prvkem,

l) udělovat čestné občanství obce a ceny obce,

m) schvalovat územně plánovací dokumentaci sídelních útvarů a zón.

/2/ V obcích, kde se volí obecní rada, může obecní zastupitelstvo podle místních podmínek svěřit obecní radě část své pravomoci schvalovat rozpočtová opatření.

/3/ Obecnímu zastupitelstvu nepřísluší rozhodovat v oblasti přenesené působnosti obce, s výjimkou věci uvedené v odstavci 1 písm.m).".

28. § 37 se vypouští.

29. V § 38 odst.1 druhá a třetí věta zní: "Zasedání obecního zastupitelstva svolává a zpravidla řídí starosta. Starosta je povinen svolat zasedání obecního zastupitelstva nejpozději do 14 dnů, požádá-li o to alespoň jedna třetina členů zastupitelstva nebo přednosta okresního úřadu anebo příslušný orgán zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice].".

30. V § 38 se za odstavec 1 vkládají nové odstavce 2 a 3, které zní:

"/2/ Nesvolá-li starosta zasedání obecního zastupitelstva podle odstavce 1, učiní tak zástupce starosty, popřípadě jiný člen obecního zastupitelstva.

/3/ Nesejde-li se obecní zastupitelstvo po dobu delší než 6 měsíců, může je na návrh přednosty okresního úřadu rozpustit příslušný orgán zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice].".

Dosavadní odstavce 2 a 3 se označují jako odstavce 4 a 5.

31.V § 39 ve větě druhé se za slovo "předsedá" vkládá slovo "zpravidla".

32. § 41 zní:

"§ 41

Právo předkládat návrhy k projednání na zasedání obecního zastupitelstva mají jeho členové a obecní rada.".

33. V § 44 odstavce 1 a 2 zní:

"/1/ Obecní rada je výkonným orgánem obce v oblasti samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti odpovídá obecní rada obecnímu zastupitelstvu. Obecní radě nepřísluší rozhodovat v oblasti přenesené působnosti, s výjimkou vydávání obecně závazných vyhlášek.

/2/ Funkci obecní rady plní ve městě městská rada, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak [Zákon ČNR č.     /1992 Sb.,o statutárních městech a městech se zvláštním postavením Zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů.]; v obci, kde se nevolí obecní rada, plní její funkci starosta.".

34. V § 44 odst. 4 třetí věta zní: "Obecní rada se nevolí v obcích, kde obecní zastupitelstvo má méně než 15 členů.

35. V § 44 se za odstavec 4 vkládá nový odstavec 5, který zní:

"/5/Jestliže je starosta nebo zástupce starosty odvolán z funkce nebo na tuto funkci rezignoval, přestává být i členem obecní rady.". Dosavadní odstavec 5 se označuje jako odstavec 6.

36. § 45 zní:

"§ 45

Obecní rada

a) zabezpečuje hospodaření obce podle schváleného rozpočtu,

b) plní vůči právnickým osobám a zařízením založeným nebo zřízeným obecním zastupitelstvem úkoly zakladatele a zřizovatele podle zvláštních předpisů,

c) projednává a řeší návrhy, připomínky a podněty předložené jí členy obecního zastupitelstva, komisemi nebo občany obce,

d) zřizuje a zrušuje komise, odbory obecního úřadu, jmenuje a odvolává z funkce předsedy a členy komisí a na návrh tajemníka obecního úřadu jmenuje a odvolává vedoucí odborů obecního úřadu,

e) zřizuje podle potřeby odborné pracovní skupiny,

f) řídí činnost komisí a obecního úřadu v oblasti samostatné působnosti a ukládá jim úkoly,

g) stanoví celkový počet pracovníků obecního úřadu,

h) jmenuje a odvolává tajemníka obecního úřadu na návrh přednosty okresního úřadu [§ 8 zákona ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění zákona ČNR č. /1992 Sb.] a stanoví jeho plat podle zvláštních předpisů,

i) přezkoumává na základě podnětů opatření přijatá komisemi a odbory obecního úřadu v otázkách samostatné působnosti,

j) kontroluje činnost orgánů, které zřídila,

k) prohlašuje náhradníka za člena obecního zastupitelstva na uprázdněný mandát [Zákon ČNR č. 368/1990 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích],

l) vydává obecně závazné vyhlášky v přenesené působnosti a v nutných a neodkladných případech též obecně závazné vyhlášky ve věcech samostatné působnosti; obecně závazná vyhláška v samostatné působnosti však pozbude platnosti, nebude-li schválen na nejbližším zasedání obecního zastupitelstva,

m) přijímá petice a zabezpečuje jejich projednání a vyřízení,

n) stanoví plat starostovi a jeho zástupci podle zvláštních předpisů,

o) rozhoduje o organizační struktuře obecního úřadu a na návrh tajemníka obecního úřadu o platech vedoucích odborů obecního úřadu; není-li tato funkce zřízena, stanoví platy všem pracovníkům obecního úřadu podle zvláštních předpisů,

p) zabezpečuje řešení ostatních otázek spadajících do samostatné působnosti obce, pokud nejsou vyhrazeny obecnímu zastupitelstvu

37. V § 46 se slova "útvaru Veřejné bezpečnosti" nahrazují slovy "útvaru Policie České republiky [Zákon ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky.]" a slovo "náčelníka" se nahrazuje slovy "vrchního inspektora".

38. V § 47 v odstavci 1 se na konci připojuje věta: "Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může tak učinit starosta: o svých opatřeních bezodkladně informuje obecní radu.".

39. Za § 51 se vkládá nový § 51a, který zní:

"§ 51a

Obecní rada může svěřit příslušnému odboru obecního úřadu zcela nebo zčásti působnosti uvedené v § 47 odst. 3, § 48, § 49 a § 50

40. V § 52 v odst. 2 třetí věta zní: "Obecní rada může stanovit, v kterých případech může tohoto odznaku užívat jiný člen obecního zastupitelstva, tajemník obecního úřadu nebo další pracovník obecního úřadu".

41. V § 52 odst. 3 druhá věta zní: "Pokud není ustanoven tajemník obecního úřadu, je starosta nadřízen všem pracovníkům obecního úřadu a plní funkci statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních předpisů.".

42. § 53 se doplňuje odstavcem 3, který zní:

"/3/ Starosta zašle okresnímu úřadu usnesení obecního zastupitelstva nebo obecní rady, jestliže přednosta okresního úřadu o to požádá.".

43. § 54 zní:

"§ 54

Starosta může po projednání s okresním úřadem svěřit komisi výkon přenesené působnosti v určitých věcech.".

44. V nadpisu nad § 56 se vypouští slova "a aktivy".

45. V § 56 odst.1 se v první větě vypouštějí slova "a komisi kontrolní".

46. V § 56 odstavec 2 zní:

"/2/ Komise je též výkonným orgánem, jestliže jí byla svěřena přenesená působnost podle § 54.".

47. V § 56 odst.4 se v části věty za středníkem vypouští slovo "též".

48. § 57 se vypouští.

49. § 58 zní:

" § 58

/1/ Obecní úřad tvoří starosta, zástupce /zástupci/ starosty,a dále tajemník obecního úřadu, je-li tato funkce zřízena, a další pracovníci. V čele obecního úřadu je starosta.

/2/ Obecní rada může z pracovníků obecního úřadu zřídit pro jednotlivé úseky činnosti obecního úřadu odbory, které jsou součástí obecního úřadu.

/3/ Obecní úřad

a) v oblasti samostatné působnosti

1. plní úkoly, které mu uložila obecní rada nebo obecní zastupitelstvo,

2. usměrňuje po odborné stránce rozpočtové a příspěvkové organizace a zařízení, které si obec zřídila, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak,

3. pomáhá komisím v jejich činnosti;

b) v oblasti přenesené působnosti obce vykonává státní správu, s výjimkou věcí, které patří do působnosti komise nebo zvláštního orgánu.

/4/ Ve věcech přenesené působnosti obce je.obecní úřad podřízen okresnímu úřadu, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak [§ 7 písm.c) zákona ČNR č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství.].

/5/ Funkci obecního úřadu plní ve městech městský úřad, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak [Zákon ČNR č.     /1992 Sb.,o statutárních městech a městech se zvláštním postavením Zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů.].".

50. § 59 zní:

"§ 59

/1/ V obcích, v nichž obecní rada zřídila alespoň dva odbory obecního úřadu podle § 58 odst. 2, a v obcích, v nichž je pověřený obecní úřad, působí tajemník obecního úřadu.

/2/ Tajemník je pracovníkem obecního úřadu. Ze své činnosti v oblasti samostatné působnosti je odpovědný obecní radě a starostovi; v oblasti přenesené působnosti je odpovědný starostovi.

/3/ Tajemník obecního úřadu

a) je nadřízený všem pracovníkům obecního úřadu,

b) plní funkci statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních předpisů,

c) zabezpečuje plnění usnesení obecního zastupitelstva a obecní rady,

d) řídí a kontroluje činnost pracovníků obecního úřadu,

e) stanoví platy pracovníkům obecního úřadu podle zvláštních předpisů.

/4/ Tajemník obecního úřadu se zúčastňuje zasedání obecního zastupitelstva a schůzí obecní rady s hlasem poradním.".

51. V § 60 písm. c) se na konci připojují slova "po projednání s příslušným ústředním orgánem státní správy".

52. V § 60 se dosavadní text označuje jako odstavec 1. Připojuje se nový odstavec 2, který zní:

"/2/ Pověřený obecní úřad vykonává státní správu i v územních obvodech jiných pověřených obecních úřadů, stanoví-li tak okresní úřad [Zákon ČNR č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění zákona ČNR č.     /1992 Sb.] po projednání s příslušným orgánem státní správy.

53. § 61 zní:

"§ 61

Ministerstvo vnitra stanoví v dohodě s příslušnými ústředními orgány státní správy obecně závazným právním předpisem předpoklady pro výkon funkcí v obecních úřadech v oblasti přenesené působnosti které vyžadují zvláštní odbornou způsobilost.".

54. V § 62 odst.1 druhá věta zní: "Nezjedná-li nápravu orgán, který je vydal, předloží okresní úřad do 30 dnů od pozastavení věc příslušnému orgánu zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice].".

55. V § 62 odst.2 druhá věta zní: "Nezjedná-li nápravu obecní rada ani obecní zastupitelstvo, předloží okresní úřad do 30 dnů od pozastavení věc příslušnému orgánu zemské samosprávy [Zákon ČNR č.     /1992 Sb., o zemské samosprávě v České republice].".

56. § 62 odst. 3 zní:

"/3/ Nesprávné opatření obecního zastupitelstva a orgánů obecní rady v otázkách přenesené působnosti zruší okresní úřad, nezjedná-li nápravu orgán, který je vydal.".

57. V § 66 se vypouštějí slova "na úseku přenesené působnosti".

5 8. § 71 zní:

"§ 71

Ustanovení tohoto zákona se vztahují na hlavní město České republiky Prahu, na statutární města a na města se zvláštním postavením [§ zákona ČNR č.     /1992 Sb., o statutárních městech a městech se zvláštním postavením], pokud zvláštní zákony [Zákon ČNR č.     /1992 Sb.,o statutárních městech a městech se zvláštním postavením Zákon ČNR č. 418/1990 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů.] nestanoví jinak.".

59. V příloze v položce 13 v rubrice 5 předmět působnosti zní: "rozhodování o udělení předchozího souhlasu podle § 13a zákona o ochraně zemědělského půdního fondu, stanovení zásadních podmínek k zajištění ochrany zemědělského půdního fondu a schvalování plánu rekultivace, popř. stanovení zvláštního režimu jeho provádění, jestliže jde o jinou zemědělskou půdu než o půdu podle § 7a odst.1 zákona o ochraně zemědělského půdního fondu a její výměra nepřesahuje jeden hektar.

Čl. II

Městem je též obec, kterou do počátku účinnosti tohoto zákona určilo předsednictvo České národní rady.

Čl. III

Zrušuje se:

Výnos ministerstva vnitra a životního prostředí České socialistické republiky o zvláštní odborné způsobilosti pracovníků národních výborů pro výkon některých činností, č.j.LK-7696/89-529 ze dne 31.5.1989, uveřejněný ve Věstníku vlády ČR pro národní výbory v částce 3/1989 a oznámený ve Sbírce zákonů v částce 17/1989.

Čl. IV

Předsednictvo České národní rady se zmocňuje, aby ve Sbírce zákonů vyhlásilo úplné znění zákona č. 367/1990 Sb., o obcích /obecní zřízení/, jak vyplývá z pozdějších zákonů.

Čl. V

Tento zákon nabývá účinnosti dne


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP