Česká národní rada se usnesla na tomto
zákoně:
Zákon České národní rady č.
97/1974 Sb., o archivnictví, se mění a doplňuje
takto:
1. V § 2 odst. 1 zní:
"/l/ Archiválie jsou písemné, obrazové,
zvukové a jiné záznamy, které vzešly
z činnosti státních orgánů,
obcí a jiných právnických osob i z
činnosti fyzických osob a které vzhledem
ke svému dokumentárnímu významu mají
trvalou hodnotu.".
2. V § 2 odst. 2 se vypouští slovo "dokumentární".
3. V § 4 odst. 1 věta prvá zní:
"Vláda České republiky může
nařízením prohlásit za národní
kulturní památky nejvýznamnější
z archiválii uznaných za kulturní památky.".
4. § 5 včetně nadpisu zní:
Archiválie, které jsou na území České
republiky vedeny v evidenci, jsou součástí
Jednotného archivního fondu.".
5. V § 6 odst. 1, 2 a 4 znějí:
"/1/ Státní orgány, obce, jiné
právnické osoby, jakož i fyzické osoby
při provozování podnikatelské činnosti
[Např. zákon č.
455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
(živnostenský zákon).]
(dále jen "původci") jsou povinny zajišťovat
odbornou správu písemností vzešlých
z jejich činnosti, popřípadě z činnosti
jejich předchůdců (včetně písemností
došlých); dbají při tom o řádnou
spisovou evidenci, o účelné a bezpečné
uložení písemností a o jejich řádné
vyřazování při skartačním
řízení.
/2/ Při skartačním řízení
se z písemností původců oddělují
archiválie od písemností dokumentárně
bezcenných, určených ke zničení.
/4/ Původci písemností a jejich právní
nástupci, popřípadě likvidátoři
nebo jiní držitelé písemností
uvedených v odstavci 1 odpovídají za řádné
provedení skartačního řízení,
umožňují výkon dohledu (odstavec 3)
a podle pokynů příslušných archivů
zajišťují na svůj náklad řádné
odevzdávání archiválií do archivů.".
6. § 7 včetně nadpisu zní:
/l/ Archiválie jsou chráněny státem.
Odbornými orgány pro ochranu archiválií
a péči o ně jsou archivy (§ 17 až
27).
/2/ Pokud archiválie není uložena v archivu
a vlastník, popřípadě jiný
správce archiválie není schopen zajistit
její ochranu a odbornou péči o ni, může
se obrátit na jakýkoliv archiv, který mu
za předem dohodnutých podmínek poskytne odbornou
pomoc, eventuálně převezme archiválii
do dočasné nebo trvalé péče.".
7. V § 8 odst. 1 se vypouští slovo "socialistické".
8. V § 10 odst. 2 se vypouštějí slova
"není v socialistickém společenském
vlastnictví a".
9. V § 11 odst. 1 zní:
"/l/ Každý může nahlížet
do archiválií, které jsou uloženy v
archivech. Do archiválií mladších 30
let lze nahlížet jen se souhlasem ředitele
(vedoucího) archivu, kde jsou archiválie uloženy.".
10. V § 11 odst. 2 věta prvá zní:
"Souhlas k nahlížení do archiválií
mladších 30 let nelze udělit, jestliže
by nahlédnutím do archiválií byla
ohrožena bezpečnost státu nebo veřejná
bezpečnost nebo právem chráněné
zájmy osoby.".
11. V § 11 odst. 3 písm. a/ zní:
"a/ osobám uvedeným v § 6 odst. 4,".
12. § 12 se vypouští.
13. V § 13 odst. 1 písm. e/ se vypouštějí
slova "politický a".
14. V § 13 odst. 1 písm. g/, h/ znějí:
"g/ koordinuje vědeckou činnost archivů
a podporuje její rozvoj v součinnosti s vysokými
školami a vědeckými institucemi,
h/ spolupracuje se státními orgány, obcemi
a jinými právnickými osobami na úseku
racionalizace administrativních prací, zejména
se zřetelem na nové druhy písemností,
které vznikají z jejich činnosti.".
15. V § 13 odst. 2 se slova "státní archivy"
nahrazují slovy "státní ústřední
archiv a státní oblastní archivy".
16. V § 13 odst. 3 zní:
"/3/ Po dohodě se státním orgánem,
obcí či jinou právnickou nebo fyzickou osobou
může ministerstvo vnitra začlenit jejich archiv
do státního archivu nebo archivu města.".
17. V § 14 odst. 1 ve větě druhé se
vypouštějí slova "s předsedou Československé
akademie věd a".
18. V § 15 se vypouští odstavec 2 a dosavadní
odstavce 3, 4 a 5 se označují jako odstavce 2, 3
a 4. V dosavadním odstavci 4 se vypouštějí
slova "v politicko-propagační činnosti".
19. § 16 včetně nadpisu zní:
Státní orgány, obce a jiné právnické
nebo fyzické osoby, které mají archivy, jsou
povinny umístit je ve vhodných budovách (prostorách)
zaručujících i svým vybavením
účelné a bezpečné uložení
archiválií a tyto budovy (prostory) a jejich zařízení
řádně udržovat.".
20. V § 17 odst. 1 se vypouštějí slova
"a spravuje".
21. V § 17 odst. 2 zní:
"/2/ Státní ústřední archiv
v Praze
a/ dohlíží na vyřazování
(skartaci) písemností vzniklých z činnosti
ústředních orgánů, vrcholných
orgánů organizací určených
ministerstvem vnitra a ústředně řízených
rozpočtových a příspěvkových
organizací majících sídlo na území
České republiky a jejich předchůdců,
b/ pečuje o archiválie vzniklé z činnosti
orgánů a organizací, u nichž dohlíží
na vyřazování (skartaci) písemností,
a dále vzniklé z činnosti vrcholných
orgánů českého státu, jakož
i státních a samosprávných orgánů
a organizací pro zemi Českou v minulosti.".
22. V § 18 odst. 1 a 2 znějí:
"/1/ Státní oblastní archivy jsou ústavy
ministerstva vnitra, které je přímo řídí
a jemuž přísluší vymezení
jejich územního obvodu a určení jejich
názvu a sídla.
/2/ Státní oblastní archivy dohlížejí
na vyřazování (skartaci) písemností
vzniklých z činnosti krajských a oblastních
orgánů, jejich organizací a zařízení
i jejich předchůdců a pečují
o archiválie vzniklé z činnosti těchto
orgánů, organizací a zařízení.
To platí též o dohledu na vyřazování
(skartaci) písemností vzniklých z činnosti
organizací uvedených v § 23 odst. 1. Státní
oblastní archivy v Brně a Opavě pečují
rovněž o archiválie dřívějších
státních a samosprávných orgánů
a organizací pro země Moravskou a Slezskou a pro
zemi Moravskoslezskou.".
23. V § 18 odst. 3 se za slovo "pro" doplňuje
slovo "státní".
24. Za § 18 se zařazuje § 18a, který včetně
nadpisu zní:
/1/ Státní okresní archivy jsou odborná
zařízení okresních úřadů,
které tyto archivy řídí.
/2/ Státní okresní archivy dohlížejí
na vyřazování (skartaci) písemností
vzniklých z činnosti státních orgánů
a jiných orgánů, včetně orgánů
samosprávných a jejich organizací a zařízení,
jakož i jejich předchůdců, jejichž
působnost se vztahuje nebo vztahovala jen na území
okresu nebo jeho částí.
/3/ Státní okresní archivy pečují
o archiválie vzniklé z činnosti orgánů,
organizací a zařízení, u nichž
dohlížejí na vyřazování
(skartaci) písemností.".
25. Nadpis "Archivy národních výborů"
nad § 19 se nahrazuje nadpisem "Archivy měst".
26. § 19 včetně nadpisu zní:
/l/ Archiv hlavního města Prahy je ústavem
hlavního města Prahy, které tento archiv
řídí.
/2/ Archiv hlavního města Prahy plní funkci
státního oblastního archivu pro území
hlavního města Prahy, přičemž
působnost uvedenou v § 18 odst. 2 věta druhá
má jen vůči organizacím, u nichž
mají hlavní město Praha a jeho městské
části funkci jejich zakladatele nebo pravomoc je
zřizovat, řídit a zrušovat. Dohlíží
na vyřazování (skartaci) písemností
vzniklých z činnosti orgánů hlavního
města Prahy, orgánů jeho městských
částí, organizací a zařízení,
u nichž hlavní město Praha nebo jeho městské
části mají funkci jejích zakladatele
nebo pravomoc je zřizovat, řídit a zrušovat,
a dalších jiných orgánů a organizací,
jejichž působnost se vztahuje nebo vztahovala jen
na území města a jeho části
a předchůdců všech těchto orgánů,
organizací a zařízení.
/3/ Archiv hlavního města Prahy pečuje o
archiválie vzniklé z činnosti orgánů,
organizací a zařízení, u nichž
dohlíží na vyřazování
(skartaci) písemností.".
27. § 20 včetně nadpisu zní:
/1/ Archivy měst Brna, Ostravy, Plzně a Ústí
nad Labem jsou ústavy těchto měst, která
je řídí.
/2/ Archivy měst Brna, Ostravy a Plzně plní
funkci státních okresních archivů
pro státní a jiné orgány včetně
orgánů samosprávných a jejich organizace
a zařízení, jakož i jejich předchůdce,
jejichž působnost se vztahuje nebo vztahovala jen
na území těchto měst nebo jejich částí.
Archiv města Ústí na Labem plní funkci
státního okresního archivu pro celé
území okresu Ústí nad Labem.
/3/ Archivy měst Brna, Ostravy, Plzně a Ústí
nad Labem pečují o archiválie vzniklé
z činnosti orgánů, organizací a zařízení,
u nichž dohlížejí na vyřazování
(skartaci) písemností.".
28. § 21 se vypouští.
29. § 22 se vypouští.
30. § 23 zní:
/1/ Státní organizace, jakož i jiné
právnické osoby a fyzické osoby vyvíjející
podnikatelskou činnost zřizují podnikové
archivy, do nichž ukládají archiválie
vzniklé z vlastní činnosti, popřípadě
z činnosti svých předchůdců.
Z této povinnosti jsou vyňaty právnické
a fyzické osoby, u nichž určí ministerstvo
vnitra, že budou ukládat archiválie do státních
nebo městských archivů.
/2/ Trvalou hodnotu archiválií posoudí ve
skartačním řízení věcně
a územně příslušný archiv.
/3/ Z důvodu účelnosti může ministerstvo
vnitra určit lhůtu, po jejímž uplynutí
se odevzdávají archiválie z podnikových
archivů k uložení věcně a územně
příslušnému archivu.".
31. § 25 včetně nadpisu zní:
/1/ Archiválie ukládané v archivech federálního
ministerstva obrany, federálního ministerstva vnitra,
Federální bezpečnostní informační
služby, ozbrojených sil, ozbrojených bezpečnostních
sborů, bezpečnostních služeb a Sboru
nápravné výchovy České republiky
jsou součástí Jednotného archivního
fondu. Řízení a organizace těchto
archivů přísluší na základě
dohody s ministerstvem vnitra jejich zřizovatelům.
/2/ K vyřazování (skartaci) písemností
vzniklých z činnosti federálního ministerstva
obrany, federálního ministerstva vnitra, Federální
bezpečnostní informační služby,
ozbrojených sil, ozbrojených bezpečnostních
sborů, bezpečnostních služeb a Sboru
nápravné výchovy České republiky
je zapotřebí souhlasu ministerstva vnitra, které
může na základě dohody tuto pravomoc
přenést na orgány federálního
ministerstva obrany, federálního ministerstva vnitra,
Federální bezpečnostní informační
služby a ministerstva spravedlnosti České republiky.".
32. § 26 včetně nadpisu zní:
Politické strany, politická hnutí [Zákon
č. 424/1991 Sb., o sdružováni v politických
stranách a v politických hnutích.]
a sdružení občanů [Zákon č.
83/1990 Sb., o sdružování občanů,
ve znění zákona č. 300/1990 Sb.],
pokud si nezřídí vlastní archivy,
mohou za předem dohodnutých podmínek ukládat
archiválie vzniklé z jejich činnosti do archivu,
který by byl jinak věcně a územně
příslušný. V těchto archivech
se rovněž ukládají archiválie
politických stran, politických hnutí a sdružení
občanů, které zanikly bez právního
nástupce.".
§ 28 včetně nadpisu zní:
/1/ Státnímu orgánu, obci či jiné
právnické osobě, pokud poruší
povinnost podle tohoto zákona nebo podle obecně
závazného právního předpisu
vydaného k jeho provedení, se uloží
pokuta do 100.000 Kčs.
/2/ Dojde-li v době do jednoho roku ode dne nabytí
právní moci rozhodnutí o uložení
pokuty k opětovnému porušení povinnosti,
za které byla uložena pokuta podle odstavce 1, lze
uložit pokutu až do výše 200.000 Kčs.
/3/ Podle odstavců l a 2 se postupuje též vůči
fyzickým osobám, které poruší
povinnost při podnikatelské činnosti nebo
v souvislosti s ní.
/4/ Pokutu podle odstavců 1 a 2 ukládá okresní
úřad, v jehož obvodu působnosti došlo
k porušení povinnosti, na území hlavního
města Prahy Magistrátní úřad
hlavního města Prahy. Pokud však povinnost
poruší okresní úřad nebo Magistrátní
úřad hlavního města Prahy nebo právnické
osoby, u nichž tyto úřady mají funkci
jejich zakladatele nebo pravomoc je zřizovat, řídit
a zrušovat, uloží pokutu ministerstvo vnitra.
/5/ Pokutu lze uložit do jednoho roku od zjištění
porušení povinnosti, nejpozději do tří
let ode dne, kdy k porušení povinnosti došlo.
/6/ Pokuty uložené okresní úřadem
jsou příjmem okresního úřadu;
pokuty uložené Magistrátním úřadem
hlavního města Prahy jsou příjmem
hlavního města Prahy. Pokuty uložené
ministerstvem vnitra jsou příjmem státního
rozpočtu České republiky.".
34. V § 30 se odkaz "§ 28 odst. 2" nahrazuje
odkazem "§ 28 odst. 1".
35. V § 31 odst. 1 písm. g/ se slova "archivů
národních výborů" nahrazují
slovy "archivů měst".
Zrušují se:
1. § 13 Směrnice ministerstva vnitra České
socialistické republiky ze dne 20. 6. 1975 o ukládáni
archiválií do archivů, registrované
v částce 24/1975 Sb.
2. § 2 Směrnice ministerstva vnitra České
socialistické republiky ze dne 20. 6. 1975 o využívání
archiválií, registrované v částce
24/1975 Sb.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem
Obecná část
Právní úprava archivnictví obsažená
v zákoně č. 97/1974 Sb. zastarala a zaostává
za vývojem oboru archivnictví. Rozpory mezi touto
právní úpravou a potřebami praxe se
prohlubují zejména v současných změněných
společensko-politických a ekonomických podmínkách.
Tato situace vyžaduje celkovou zásadní koncepční
změnu právní úpravy archivnictví.
Do doby, než však bude možno přistoupit
ke zpracování komplexní nové právní
úpravy archivnictví, je třeba v předstihu
v některých směrech provést dílčí
novelizaci stávajícího zákona.
Nehledě k některým nutným formulačním
úpravám se jedná především
o uvedení právní úpravy archivnictví
do souladu s novou právní úpravou místní
správy, o přizpůsobení novým
ekonomickým, zejména vlastnickým, vztahům
a nové vymezení subjektů, pro které
vyplývají ze zákona příslušná
práva a povinnosti. Pokud jde o úpravu práva
nahlížet do archiválií, není
možné nadále již vzhledem k čl.
17 Listiny základních práv a svobod rozlišovat
tuzemské a cizozemské právnické a
fyzické osoby. Ve snaze ujednotit praxi se zeměmi
západní Evropy je zapotřebí zkrátit
dobu zvláštního režimu nahlížení
do archiválií. Konečně je třeba
nově upravit i problematiku nakládání
s archiváliemi ozbrojených sil, ozbrojených
bezpečnostních sborů a bezpečnostních
služeb.
Přijetí tohoto zákona a jeho realizace si
nevyžádá zvýšení počtu
pracovníků ani finanční náklady.
Zvláštní část
K čl. I
K bodům 1 a 2:
Nová formulace ust. § 2 odst. 1 reaguje na společensko-politické
a ekonomické změny, zejména pokud se týká
vymezení původců archiválií.
Na rozdíl od dosavadní právní úpravy
je k tomu, aby se jednalo o archiválii, rozhodující
dokumentární a historický význam písemnosti
či jiného záznamu.
Změna § 2 odst. 2 navazuje na definici archiválie
obsaženou v ust. § 2 odst. 1.
K bodu 3:
Vzhledem k dosavadní nejasnosti, jakou formou může
být archiválie prohlášena za národní
kulturní památku, je v novém znění
§ 4 odst. 1 věty prvé výslovně
stanoveno, že se tak může stát nařízením
vlády České republiky.
K bodu 4:
Nová dikce § 5 je přizpůsobena především
současnému pojetí vlastnických vztahů.
Odstraňuje se dosavadní rozlišování
jednotlivých druhů vlastnictví.
K bodu 5:
V ust. § 6 odst. 1 se nově vymezuje obsah pojmu "původci"
písemností a stanoví se jejich některé
povinnosti. Základní povinnosti původců,
spočívající v řádné
péči o písemnosti a v řádném
provádění skartačního řízení,
zůstávají zachovány. Do výčtu
původců písemností jsou výslovně
zahrnuty i obce, jakož i fyzické osoby provozující
podnikatelskou činnost.
K bodu 6:
Ustanovení § 7 je nyní formulováno tak,
aby jeho dikce odpovídala právní úpravě
obsažené v ostatních novelizovaných
ustanoveních.
K bodu 7:
Jde o formulační úpravu vyvolanou změnou
názvu republiky.
K bodu 8:
V ust. § 10 odst. 2 se jedná o formulační
změnu odpovídající společensko-politické
situaci a současným vlastnickým vztahům.
K bodům 9 až 12:
V souladu s čl. 17 Listiny základních práv
a svobod není již upraveno upraveno právo nahlížet
do archiválií odlišně pro tuzemské
badatele a pro cizince. Nové ust. § 11 odst. 1 se
vztahuje na všechny osoby. V důsledku toho dochází
k vypuštění § 12. Ve snaze přizpůsobit
režim nahlížení do archiválií
právní úpravě většiny
evropských států a na doporučení
Mezinárodní archivní rady zkracuje se doba,
po kterou platí zvláštní režim,
z 50 na 30 let.
K bodům 13 až 16:
U § 13 odst. 1 písm. e/, g/ a h/ a § 13 odst.
2 a 3 se jedná jen o formulační změny
odpovídající dikci ostatních souvisejících
novelizovaných ustanovení.
K bodu 17:
S ohledem na postavení vědecké archivní
rady, jakožto poradního orgánu ministra vnitra
ČR, se vypouští z § 14 odst. 1 povinnost
ministra projednávat jmenování a odvolávání
členů této rady s předsedou Československé
akademie věd. Vzhledem k souvislosti archivnictví
s kulturní problematikou je naopak zachována součinnost
ministra kultury České republiky při jmenování
a odvolávání členů tohoto poradního
orgánu.
K bodu 18:
Jako zcela formální je vypuštěno ust.
§ 15 odst. 2. V dosavadním § 15 odst. 3 se vypouštějí
slova"v politicko-propagační činnosti",
neboť tato činnost nepatří mezi základní
úkoly archivů.
K bodu 19:
V § 16 je v souladu s ostatními ustanoveními
novely upraven výčet orgánů, právnických
a fyzických osob, jimž, pokud mají archivy,
vyplývá povinnost o tyto archivy řádně
pečovat.
K bodu 20:
V zájmu souladu s ostatními novelizovanými
ustanoveními se formulačně upravuje i ustanovení
§ 17 odst. 1.
K bodu 21:
Jde o doplnění působnosti státního
ústředního archivu v souladu se změnami,
které nastaly po účinnosti zákona
a se zřetelem na rozvedení této kompetence
ve Směrnicích ministerstva vnitra ČSR z 20.
června 1975 o ukládání archiválií
do archivů, které byly registrovány v částce
24/1975 Sb.
K bodu 22:
V § 18 odst. 2 je výčet úkolů
oblastních archivů doplněn u Státního
oblastního archivu v Brně a Státního
oblastního archivu v Opavě o péči
o archiválie dřívějších
státních a samosprávných orgánů
a organizací pro dřívější
zemi Moravskoslezskou. Ustanovení § 18 odst. 1 a 2
jsou formulována tak, aby jejich dikce odpovídala
současné právní úpravě
místní správy, zejména zákonu
ČNR č. 425/1990 Sb.
K bodu 24:
Vzhledem ke změnám v právní úpravě
místní správy, zvláště
pak vzhledem k zákonu ČNR č. 425/1990 Sb.,
nabývají okresní archivy, jakožto odborná
zařízení okresních úřadů,
povahy státních archivů. Tomu bylo nutné
přizpůsobit nejen formulaci dosavadního ust.
§ 21, ale příslušné ustanovení
bylo třeba zařadit za dosavadní § 18.
K bodům 25 až 27:
Nařízená nová úprava v ust.
§ 19 a 20 vychází ze současné
právní úpravy místní správy.
K bodu 28:
Vzhledem k zařazení státních okresních
archivů do nového ust. § 19a zrušuje se
§ 21.
K bodu 29:
Je nadbytečné v zákoně zakotvovat
oprávnění pro ústřední
orgán státní správy vydávat
při výkonu státní správy ve
svěřeném odvětví i vnitřní
akty řízení; stejně tak je i nadbytečné
stanovit výslovně povinnost řídit
se obecně závaznými právními
předpisy.
K bodu 30:
Ve shodě se souvisejícími novelizovanými
ustanoveními bylo nutno odpovídajícím
způsobem, zejména pokud se týká okruhu
zřizovatelů archivů, upravit ust. §
23 o podnikových archivech.
K bodu 31:
Na rozdíl od dosavadního znění §
25 není ozbrojeným silám, ozbrojeným
bezpečnostním sborům, stejně jako
bezpečnostním službám a Sboru nápravné
výchovy České republiky svěřeno
již přímo ze zákona řízení
a organizování jejich archivů; mohlo by k
tomu dojít jen se souhlasem ministerstva vnitra ČR
K bodu 32:
Ustanovení § 26 je formulováno tak, aby odpovídalo
současnému skutečnému stavu i právní
úpravě (zákonu č. 424/1991 Sb., o
sdružování v politických stranách
a v politických hnutích, a zákonu č.
83/1990 Sb., o sdružování občanů,
ve znění zákona č. 300/1990 Sb.).
K bodu 33:
Dosavadní ustanovení § 28 odst. 1 se zrušením
možnosti ukládat v pracovněprávních
vztazích kárná opatření ztratilo
své opodstatnění, a proto není do
novelizovaného znění § 28 převzato.
Podle nového ustanovení § 28 odst. 1 se počítá
s obligatorním ukládáním pokuty za
porušení povinnosti stanovené tímto
zákonem nebo k němu vydaným prováděcím
právním předpisem. Dosavadní maximální
výše pokut již neodpovídají současným
cenovým a jiným hodnotovým relacím.
Proto je maximální hranice pokut zvyšována
na dvojnásobek. Na rozdíl od dosavadní úpravy
se počítá i s možností porušení
povinnosti okresním úřadem nebo Magistrátním
úřadem hlavního města Prahy, tedy
orgány, které budou oprávněny ukládat
pokuty. Pro tyto případy, jakož i pro případy
uložení pokut právnickým osobám,
vůči nimž tyto úřady mají
funkci jejich zakladatele nebo pravomoc je zřizovat, řídit
a zrušovat, se zakládá k uložení
pokuty pravomoc ministerstvu vnitra. Nově jsou mezi subjekty,
kterým je možné uložit tuto sankci, zařazeny
i fyzické osoby, které uvedenou povinnost poruší
při podnikatelské činnosti a nebo v souvislosti
s touto činností. U ostatních fyzických
osob i nadále zůstává možnost
postihu podle zákona ČNR č. 200/1990 Sb.,
o přestupcích.
K bodu 34:
Vzhledem ke změně § 28 se upravuje odpovídajícím
způsobem odkaz na toto ustanovení v § 30.
K bodu 35:
Jde o formulační změnu, která odpovídá
současné právní úpravě
místní správy.
K čl. II:
Tímto zákonem by mělo dojít ke zrušení
jen těch ustanovení prováděcích
právních předpisů, která by
byla v rozporu s novelizovanými ustanoveními zákona
ČNR o archivnictví. S celkovou změnou prováděcích
předpisů se počítá až
v souvislosti s novým zákonem ČNR o archivnictví.
Zpracoval: | JUDr. Petr Příhoda |
pověřený řízením odboru legislativy a koordinace předpisů |