ČESKÁ NÁRODNÍ RADA 1991

VI. volební období

304

Návrh

poslanců České národní rady Anny Röschové, Petra Koháčka, Jána Kadlece a Václava Žáka

na vydání zákona České národní rady, kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, ve znění zákonného opatření předsednictva České národní rady č. 249/1990 Sb. a zákona České národní rady č. 97/1991 Sb.

ZÁKON

ČESKÉ NÁRODNÍ RADY

ze dne června 1991

kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, ve znění zákonného opatření předsednictva České národní rady č. 249/1990 Sb. a zákona České národní rady č. 97/1991 Sb.

Česká národní rada se unesla na tomto zákon:

Čl. I

Zákon České národní rady č. 35/1989 Sb., o jednacím řádu České národní rady, ve znění zákonného opatření předsednictva České národní rady č. 249/1990 Sb. a zákona České národní rady č. 97/1991 Sb., se mění a doplňuje takto:

1. Za § 25 se vkládá nový § 25a, který zní:

"§ 25a

Byl-li návrh projednán ve výboru a byla-li vypracována písemná zpráva (§ 71 a násl.) obsahující změny návrhu, projednává Česká národní rada návrh ve znění této zprávy.".

2. V § 26 v odstavci 2 se za větu první vkládá tato věta: "Hlasuje-li se podle předchozího odstavce odděleně, hlasuje se pouze o pozměňovacích návrzích týkajících se projednávané části návrhu a to v pořadí jak byly podány.".

3. § 48 odstavec 1 zní:

"(1) Výbor České národní rady je schopen se usnášet je-li přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů. K platnosti usnesení výboru je třeba souhlasu nadpoloviční většiny přítomných členů.".

Čl. II

Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

Anna Röschová v.r.

Petr Koháček v.r.

Ján Kadlec v.r.

Václav Žák v.r.

Důvodová zpráva

Dosud platný jednací řád neřeší otázku jak posuzovat návrhy změn, které k návrhu přijmou výbory při projednávání návrhu a tyto změny zapracují do své zprávy, kterou předkládají podle § 71 jednacího řádu České národní radě k projednání. Předkládaný návrh tento nedostatek řeší tak, že změny projednané ve výborech a uvedené ve zprávě výboru považuje za změny jiné kvality než jsou pozměňovací návrhy předložené podle § 26 odst. 2 jednacího řádu. Návrh vychází z toho, že uvedené změny jsou součástí návrhu a že návrh je třeba projednat ve znění zprávy, kterou výbory projednaly a kterou také doporučují České národní radě přijmout. Na změny navrhované ve zprávě výborů se tedy nevztahuje ustanovení § 26 odst. 2. Na ostatní pozměňovací návrhy podané jednotlivými poslanci nebo skupinou poslanců se pak vztahuje ustanovení § 26 odst. 2 jednacího řádu.

Druhý doplněk upřesňuje pravidlo jak postupovat v případech, kdy došlo k hlasování o návrhu po jednotlivých částech. Zde platí, že se projednávají a hlasuje se jen o těch pozměňovacích návrzích, které se vztahují k té části, která je předmětem jednání a o které se hlasuje. Přitom platí pořadí stejné jako v ostatních případech, tzn., že o pozměňovacích návrzích se hlasuje v tom pořadí, jak byly podány.

Poslední změna se týká § 48 a upravuje usnášeníschopnost výboru a platnost usnesení výboru stejně, jako je upravena usnášeníschopnost České národní rady a platnost jejích usnesení. Navrhovaná změna přispěje k akceschopnosti výborů.

V Praze dne 22. května 1991



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP