Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji místopředsedovi vlády.
O slovo se hlásí
paní ministryně Burešová.
Ministryně spravedlnosti Dagmar Burešová: Chci se zeptat, jestli
tu je pan poslanec Krejčí, který na mne vznesl
dotaz ohledně Valdic.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Není přítomen.
Je zde ale pan poslanec Lom a
paní ministryně Zetková, kterou prosím,
aby odpověděla na dotaz poslance Loma.
Ministryně Jitka Zetková: Vážený pane předsedo, dámy a pánové poslanci !
Jsem trochu v rozpacích,
jaký přístup k odpovědi zvolit, protože
doba je pokročilá a protože se jedná
o velice zajímavou otázku.
Vy všichni jste jistě
informováni z Federálního shromáždění
- nikoli z jeho jednání, ale o jeho jednání
- o tom, že na základě interpelace ve Federálním
shromáždění federální
vláda pověřila Federální výbor
lidové kontroly provedením prověrky objemu
majetku, způsobu jeho získání a hospodaření
s ním všech politických stran.
Na základě toho
byla prověrka tedy provedena, Federální shromáždění
projednalo zprávu z prověrky; federální
vláda byla zavázána usnesením Federálního
shromáždění k tomu, aby celý
problém řešila dál a - jak tady včera
odeznělo - Federální shromáždění
dostalo návrh zákonného opatření,
kterým se má celý problém řešit.
Až do této chvíle
to tedy vypadá, že veškerá iniciativa
byla na straně federálních orgánů
a je skutečností, že mohl vzniknout dojem -
a za to se poslanci Lomovi omlouvám -, že jeho interpelace
nebo jeho dotaz z 13. 3. Zapadl a že jsme se mu nevěnovali.
Opak je pravdou. Nám pouze
bylo jasné, že působnost do politických
stran není naše působnost, a proto jsme celý
ten podnět již tenkrát projednávali
s federální ministryní Kořínkovou,
poté s koordinačním centrem Občanského
fóra a po projednání s panem prezidentem
byla vznesena interpelace na Federální shromáždění.
Nutno přiznat, že
tedy aktivita českého poslaneckého sboru
se tady promítla cestou zprostředkovanou, ale pádnou.
Také způsob provádění
kontrolní akce, který stále vypadá,
jako že Federální výbor lidové
kontroly provedl kontrolu, bych chtěla dokumentovat jenom
několika čísly.
Federální výbor
lidové kontroly do akce zapojil 9 pracovníků,
Český výbor lidové kontroly 43 pracovníků,
Slovenský výbor lidové kontroly 20 pracovníků,
okresní výbory lidové kontroly 240 pracovníků
v ČR a asi 85 pracovníků v SR.
Ta zpráva se projednávala ve Federálním shromáždění dne 9. 5. (tedy ve svátek) a jednání ten den skončila v 11 hodin večer. Já jsem byla tomuto jednání přítomna.
Mám tu u sebe kompletní
zprávu tak, jak byla přednášena ve Federálním
shromáždění. Jestli chcete, mohu vám
ji přečíst, má 11 stránek.
Jestli nechcete, mohu skončit tím, že vás
mohu ujistit, že prověrka bude pokračovat,
protože všechny okresní výbory lidové
kontroly, jak v Čechách, tak na Slovensku, v rámci
již zahájené kontrolní akce, šetřily
skutečnosti nad rámec zadání, v současné
době samy požadují pokračování
prověrkových akcí. V současné
době se zpracovává pokračování
a náměty dalšího postupu kontroly v
celé oblasti.
Takže se nyní ptám,
jestli máte zájem, abych to přečetla.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
za podaný návrh.
Pane poslanče, možná,
že by bylo racionální, kdybychom si vyžádali
od paní ministryně tuto zprávu, předali
ji Kanceláři České národní
rady, aby nám ji rozmnožila a nejpozději v
úterý příští týden
ji rozeslala ovšem dvěma stům poslanců
na jejich adresy domů.
Hlas z pléna:
Myslím, že by paní ministryně Zetková
měla říci alespoň některé
nejdůležitější body zprávy
ústně hned.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji.
Paní ministryně, je to možné ?
Paní ministryně Zetková: Samozřejmě, že je
to možné. Jen nevím, zda vyberu skutečně
to nejdůležitější.
Uvedu některé případy
pro porovnání, abyste si mohli udělat obrázek.
Například: Nemovitý
majetek v přepočtu na jednoho člena v korunách
- Komunistická strana Československa Kčs
5 106,80; Čs. strana socialistická 757,--; Čs.
strana lidová Kčs 314,90; Strana svobody 84,--;
Demokratická strana Kčs 90,50.
Nemovitý majetek v absolutních
hodnotách: KSČ 9 492 000 000 /to je tedy majetek,
se kterým disponovala, čili ne, který měla
ve vlastnictví - mohla jej mít v trvalém
užívání/; Čs. strana socialistická
12 mil., Čs. strana lidová 15 mil., Strana svobody
100 000, Demokratická strana také 100 000 korun.
Dotace na jednoho člena.
Všechny politické strany dostávaly prostřednictvím
Národní fronty nebo ze státního rozpočtu
dotace, které byly v přepočtu na jednoho
člena v průměru za rok 1981 až 1989
v těchto výších: Komunistická
strana Československa Kčs 162, Čs. strana
socialistická 292, Čs. strana lidová 136,
Strana svobody 3 913, Demokratická strana 6 633 korun.
Dále bych hovořila
o majetku strany komunistické, protože ten je největší
a soustředí se na něj největší
pozornost. Seznámím vás se stavem před
zahájením prověrky, tzn. koncem března,
protože 8. dubna se zahajovala.
V současné době
je připraveno k předání z majetku
nebo z dispozic strany 93 objektů, včetně
Lidového domu předaného Straně sociální
demokracie. Pořizovací hodnota je 2 265 miliónů,
ne, to je nesmysl, tedy 2 265 000. Předáváno
je 208 objektů v trvalém užívání
v pořizovací hodnotě 3 580 /v tisících/
a 38 objektů v dočasném užívání
v celkové hodnotě 6 900 /v tisících/,
27 rozestavěných objektů.
Kromě toho jsou předávány
výrobní prostředky v hodnotě 1 mld.
583 tisíc.
K 30. 6. 1990 má být
provedena redukce majetku o 93 až 120 budov. Zůstanou
nemovitosti v hodnotě zhruba 600 miliónů
až 1 mld. 700 tisíc, což je zhruiba 7 až
18 % nemovitého majetku, který byl ve vlastnictví
a v dispozici strany k datu 31. 12.
Ve zprávě jsou
dále takové zajímavé věci,
například o tom, jak se majetek pořizoval,
jakým způsobem, na základě jakých
právních předpisů. Je tam uvedeno,
jak se s majetkem disponovalo. Pokud se bude zpráva zasílat
písemně, myslím, že to co jsem k této
věci řekla, by mohlo stačit.
Byly také zjištěny
některé rozdíly v majetku. Například
bylo zjištěno více než 62 objektů,
které nebyly v přehledu majetku KSČ zahrnuty.
Způsob nabývání
majetku, a to je také zajímavé, je podle
paragrafu 101 hospodářského zákoníku
převodem práv. Dohody o převodu majetku za
komunistickou stranu uzavíraly mimo ústřední
výbor také ústřední výbor
KSS, krajské a okresní výbory, a to vlastním
jménem, ačkoli neměly právní
subjektivitu.
Z toho lze vyvodit další
právní důsledky, které se však
musí ještě přešetřovat.
K užívání
předaných objektů docházelo na základě
smlouvy, s tím, že je v podstatě bezúplatné.
Komunistická strana hradila
náklady na opravy a udržování. Při
přepočtu na užívanou plochu v objektech
předaných do trvalého užívání
se nechá odhadnout výše nájemného,
kterou by strana měla zaplatit. Za rok 1989 se jedná
zhruba o 44 miliónů.
Dále se popisuje způsob
používání neinvestičních
dotací, tzn. dotací na provoz.
Uvádí se, jaký
majetek získala strana převodem v roce 1945.
Konstatuje se, že v současné
době je nemovitý majetek v trvalém užívání
či ve vlastnictví předáván
živelně. Individuální dohody jsou uzavírány
mezi jednotlivými příslušnými
složkami KSČ a národními výbory.
Následně se tedy na Federálním shromáždění
konstatovala ta potřeba řešit opatření
k postupu při jednání o majetku některých
malých politických stran a politických hnutí.
Další podrobnosti,
myslím, pane předsedo, číst nemusím,
protože to bych to musela číst celé.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
paní ministryni za její vystoupení. Přesto
pokládám za velice nutné, abychom si zprávu
vyžádali písemně. Vaše vystoupení
bylo vedeno snahou vypíchnout jen to nejdůležitější.
Děkujeme.
Má někdo dotaz?
Paní poslankyně Janů.
Poslankyně Ivana Janů: Ve zprávě by mohl být
uveden výchozí stav v roce 1948. Stav před
25. říjnem 1948. Například strana
lidová má jen zlomek majetku, který měla
v té době.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Byl zde dotaz,
paní ministryně, zda byl zkoumán majetek
do roku 1948.
Paní ministryně Zetková: Údaje tu jsou za rok 1948, ale
přesné výchozí datum nevím.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Je škoda,
že to není specifikováno. Tento údaj
by bylo třeba doplnit, aby bylo jasné, jak se výše
majetku měnily v kritických únorových
dnech 1948.
Já nedám hlasovat
o tom, že souhlasíme nebo nesouhlasíme s touto
odpovědí, že ji schvalujeme či ne. Navrhuji
přijmout usnesení, že požadujeme, aby
zpráva byla podána písemně a rozeslána
poslancům nejpozději do konce příštího
týdne.
Kdo s tímto návrhem souhlasí ? Děkuji.
Kdo je proti ? Nikdo.
Kdo se zdržel ? Rovněž nikdo.
Návrh je jednomyslně
přijat.
Ještě než přistoupíme
k dalšímu bodu pořadu, chci říci,
že jsem dostal dotaz od paní poslankyně Sobotové
a pana poslance Bererajtra, a to o věci těsnopisných
záznamů. Já jsem prověřil proto
situaci v kanceláři. Bylo mi řečeno,
že koncem týdne dostaneme zápisy ze schůzí
17, 18, 19, zápisy do schůze 23 dostaneme začátkem
června, zbylé do konce června. Těch
schůzí je tolik, že kapacita stenografů
ani naší kanceláře nestačí.
O slovo se hlásí
paní poslankyně Sobotová. Prosím.
Poslankyně Marie Sobotová: Vážení, zdá
se to být dost složité, ale měla jsem
v tomto období na starosti ve zdravotním a sociálním
výboru agendu vyřizování stížností,
podnětů a interpelací poslanců.
Doporučuji vyžádat
pro zdravotní a sociální výbor kopii
odpovědí na podněty číslo 2,
5 a 9 z minulé schůze, které spadají
do působnosti našeho výboru. Jedná se
o problémy, které bude třeba sledovat delší
dobu a v dalším složení tohoto výboru.
Je tedy třeba k tomu mít dokumentaci.
Prosím pana místopředsedu vlády Mišoně, aby tlumočil tento požadavek panu ministru Klenerovi ve věci odpovědi na podněty č. 2 a 5 a aby tlumočil i požadavek, aby členové vlády, dotázaní k podnětu č. 9, počítali s jedním vyhotovením pro náš výbor.
Děkuji.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
paní poslankyni Sobotové. Pan místopředseda
vlády Mišoň slíbil, že to zabezpečí.
Mohu tedy ukončit bod
desátý? Ano.
Dalším bodem pořadu
je zpráva o činnosti.
Zpráva o činnosti
předsednictva ČNR za dobu od 25. dubna do 17. května
1990
Zprávu jste obdrželi jako sněmovní tisk 229.
Máte k předložené
zprávě nějaké připomínky?
Nemáte.
Doporučuji, aby ČNR
přijala následující usnesení:
Česká národní rada bere na vědomí
zprávu o činnosti předsednictva České
národní rady za dobu od 25. dubna do 17. května
1990.
Budeme hlasovat. Kdo souhlasí s návrhem usnesení, jak jsem jej přednesl, ať zvedne ruku. Děkuji.
Je někdo proti? Nikdo.
Zdržel se někdo hlasování? 2.
Děkuji. Návrh usnesení
byl přijat.
Dalším bodem našeho
jednání je
Iniciativní návrh
zákona uznat státním svátkem výročí
upálení Mistra Jana Husa
Poslanec Josef Lesák: Pane předsedo, dámy a pánové,
budu mluvit maximálně stručně. Přesto
mi dovolte jednu faktickou poznámku.
Dnešního dne se jeden
z členů tohoto úctyhodného sboru dožívá
zcela mimořádného jubilea. Před 45
lety vstoupil jako poslanec do pozatímního Národního
shromáždění Čestmír Adam.
Po 45 letech činnosti z ní odchází.
Myslím, že tady odvedl kus poctivé práce
a já bych mu chtěl za všechny popřát
hodně dlouhá léta a za práci mu poděkovat.
(potlesk)
A nyní k návrhu
zákona. Za normálních okolností by
jeho předkladatel požádal o předložení
do výborů k projednání. Tento zákon
je ale tak stručný a jednoduchý, že
všechny výbory by k němu mohly říci
buď ano nebo ne. A tak si myslím, že by bylo
důstojným ukončením činnosti
ČNR, kdybychom se nad tímto zákonem zamysleli.
Povím vám proč.
My jsme se vyjadřovali k celé řadě zákonů FS. Málokdo z nás ví, jak dalece toto FS k našim připomínkám přihlíželo. Já se spíše domnívám, že méně než dost.
Za druhé tento zákon,
který si dovolujeme předložit, byl v souboru
návrhů zákona o svátečních
dnech předložen FS a nebyl tam přijat, a to
ze dvou důvodů. Předně z důvodů
ekonomických a za druhé pro zásadní
odpor poslanců slovenské národnosti, kteří
prohlásili, že tradice Mistra Jana Husa nemá
takové postavení na Slovensku jako v českých
zemích.
My jsme až dosud většinou
při svých jednáních doháněli
hlediska a rozhodnutí SNR. Já bych chtěl
upozornit, že SNR před lety, když byl např.
výroční den SNP ustanoven památným
dnem, rozhodla na svém zasedání, že
tento den se stal v SR dnem svátečním. Mistr
Jan Hus byl prakticky znovu objeven v polovině minulého
století Františkem Palackým. Bylo by podceněním
vás i mne osobně, kdybych chtěl mluvit o
tom, kdo to byl, co udělal a jaký má význam
Mistr Jan Hus. Ale myslím si, že ale v historii našeho
národa byl osobností, která se dá
nazvat světodějnou, nejen národní,
a tak bychom měli jako ČNR rozhodnout o tom, aby
6. červenec se stal v ČR dnem svátečním.
Bylo tomu tak po dlouhou řadu
let. Až teprve v polovině minulého století,
do kteréžto doby byl svátek slovanských
věrozvěstů slaven vždy v březnu,
byl pro oslabení významu tohoto svátku přeložen
na 5. červenec. Dnes je situace podstatně jiná.
Při návštěvě Svatého otce
v Československu řekl doslova, že bude nutno
přehodnotit význam osobnosti a postavení
Mistra Jana Husa.
Po řadu let za první
republiky a prakticky až do roku 1945 byly oba tyto dny,
jak 5. červenec, tak 6. červenec, dny sváteční.
Já se domnívám, že bychom splatili veliký
dluh historii a postavě Mistra Jana, kdybychom se rozhodli
tento návrh přijmout. Je tak kratičký,
že si dovolím vám ho přečíst:
§ 1 6. červenec, den upálení Mistra Jana Husa, se prohlašuje za státní svátek ČR.
§ 2 6. červenec se prohlašuje za den pracovního klidu.
§ 3 Tento zákon nabývá
účinnosti dnem …
Myslím si a bylo by to
přáním nejen mým, ale přáním
většiny našich Čechů, žijících
v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, kdybychom
znovu šestému červenci vrátili jeho
význam. Proto vám doporučuji, přátelé,
abychom tento návrh přijali jako zákon ČNR.
(potlesk)
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík : Sděluji,
že v zasedací místnosti je přítomno
132 poslanců. Poslanec Benda má faktickou poznámku.
Poslanec Marek Benda: Vážený pane předsedo, vážená ČNR, já se omlouvám, že jsem se tak vehementně dožadoval slyšení ještě předtím, než poslanec Lesák přednesl svůj návrh. Já si myslím, že by se to vůbec dnes projednávat nemělo. Zákon nám byl předložen včera ráno a řekli jsme si jednou, že máme mít aspoň tři dny. Není k němu udělána ekonomická rozvaha vlády, není k němu udělána celá řada dalších věcí, nevyjádřil se k němu nikdo. Mně to připadá jako jakýsi tah, nevím zda tah předvolební kampaně nebo čeho. Během dvou dnů schválit zákon, prohlásit nějaký den státním svátkem bez toho, abychom věděli, jaký to bude mít dopad na ekonomiku, to se mi zdá skutečně nezodpovědné. Nezlobte se na mě.
Děkuji vám.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
poslanci Bendovi. Slovo má poslanec Rázl.
Poslanec Stanislav Rázl: Pane předsedo, páni poslanci, paní
poslankyně, návrh, který zde byl přednesen
panem poslancem Lesákem, považuji z hlediska tradic
českého národa za naprosto oprávněný.
Nechci jej dále rozvádět, protože argumenty,
které byly předneseny, jsou naprosto věrné.
Současně musím přiznat, že mám-li
hlasovat o tom, je zde jeden moment. Zákon máme
mít minimálně 3 dny.
Druhý důvod, který
přednesl pan poslanec Benda, jsou ekonomické důsledky.
Dovolte mi proto, abych dal návrh, abychom odhlasovali,
že v případě 6. července a návrhu
pana poslance Lesáka nemusí být lhůta
3 dny. Můžeme takovou výjimku udělat.
A abychom nezasáhli do ekonomických otázek,
za které odpovídá vláda, je možno
přijmout 6. červenec dnes jako státní
svátek a v další etapě teprve rozhodnout,
zda bude nebo nebude dnem pracovního klidu.
Podle mého názoru
bychom mohli takovýto zákon přijmout, aniž
bychom se museli červenat, a mohli bychom být hrdi
na to, že se k tradici Mistra Jana Husa vracíme. (potlesk)
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Ano, já
jsem chtěl říci, že nám brání
v přijetí a projednání zákona
především upuštění od zásad,
což je v kompetenci plenární schůze,
a dále ekonomická záležitost, která
je dnes velice vážná. Tomu bychom se vyhnuli
tím, že bude státním svátkem
bez pracovního klidu.
Poslanec Kříž
se hlásí do rozpravy.
Poslanec Karel Kříž: Pane předsedo, dámy a pánové,
já bych se domníval, že bychom si přece
jen měli nechat nějaký čas na diskusi.
Mám takový dojem, že je třeba to zvážit
i z hlediska náboženského. Podobně i
katolická strana může usilovat o znovuoživení
svatováclavské historie. A je tu hledisko ekonomické.
Mohli bychom rozpoutat takovou erupci svátků a každá
strana by mohla být na tom zainteresována. Myslím,
že tento jistě památný a veliký
den bychom měli dobře zvážit. Byl bych
pro to, abychom s tím raději počkali, s přijímáním
tohoto zákona.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
poslanci Křížovi. Dále se hlásí
do rozpravy poslanec Benda.
Poslanec Marek Benda:
Já vystoupím k tomuto zákonu. Domnívám
se, že bychom měli skutečně počkat
a schválit státní svátky jako komplex
dní, abychom věděli, kolik dní si
můžeme dovolit během roku. Uvědomte
si, že přijdou požadavky na svatováclavský
svátek, na svatodušní svátky a na další
státní svátky a volné dny. Já
se omlouvám, ale tyto požadavky přijít
mohou a my bychom skutečně měli vážit
ne jeden po druhém, ale vzít je komplexně
a rozhodnout se, co uděláme a co neuděláme
svátkem. Nijak zde nevystupuji proti státnímu
svátku Mistra Jana Husa, ale proti tomu, že je to
podáváno tímto odtrženým způsobem
v této rychlosti.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
poslanci Bendovi. Slovo má místopředsedkyně
Moserová.
Místopředsedkyně ČNR Jaroslava Moserová: Domnívám
se, že postavu Mistra Jana Husa dnes nikdo nespojuje s tím
nebo oním náboženstvím, ale s jeho heslem
Pravda vítězí ! (potlesk)
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
místopředsedkyni Moserové. Slovo má
poslanec Vondráček.
Poslanec Josef Vondráček: Byl bych pro to, aby to byl státní
svátek bez pracovního volna. A třem dnům
se můžeme vyhnout, když to přijmeme v
předsednictvu jako zákonné opatření.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
poslanci Vondráčkovi. Hlásí se poslanec
Štěpánek.
Poslanec Vratislav Štěpánek: Vážení přátelé,
nechci zde mluvit jako církevní činitel,
ale jako Čech. Svého času jsme v této
budově prohlásili, že muž, který
byl zvolen prezidentem republiky, měl heslo: Ježíš,
ne Cézar. Tento muž, jak jste si mohli přečíst
v Lidových novinách předevčírem,
ukázal, že svátek Mistra Jana Husa není
církevní, ale národní. Proto se domnívám,
že spojovat svátek Mistra Jana Husa s ostatními
církevními svátky není vhodné.
Domnívám se, že návrh, který
v této situaci podal pan poslanec Rázl, je nejpřijatelnější.
Chápeme samozřejmě otázku ekonomickou.
Domnívám se, že
tím by ČNR splnila svůj dluh, který
má vůči české státnosti.
Nezapomeňte, přátelé, že jeden
z mnohých českých králů, Jiří
z Poděbrad, nesl na sobě název husitský
král. (potlesk)
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
poslanci Štěpánkovi. Ještě někdo
se hlásí z poslanců do rozpravy ? Poslanec
Mečl.
Poslanec Josef Mečl: Já myslím, vážení kolegové
a kolegyně, že věcně nelze mít
žádné námitky proti návrhu pana
poslance Lesáka. Ale proto, že se vracíme svým
způsobem k takové vážné rehabilitaci
tohoto svátku, dne upálení Mistra Jana Husa,
domnívám se, že ten postup by měl být
regulérní a neměli bychom ho narušit
nějakou zbytečnou uspěchaností.
Já bych měl takový
návrh, aby pan poslanec Lesák tento návrh
předložil předsednictvu ČNR, aby předsednictvo
ČNR po poradě s vládou na základě
jejího vyjádření k ekonomickému
dopadu přijalo zákonné opatření
předsednictva ČNR ke státnímu svátu
s tím, že nechme příštímu
parlamentu, příští ČNR, aby se
k znovu vyhlášení státního svátku
v souvislosti s upálením Mistra Jana Husa znovu
vyjádřila.
Myslím si, že by
bylo rozumným řešením počkat,
až se shodnou předsednictvo nové České
národní rady, vláda a nový parlament.
Pak může být státní svátek
v platnosti už v tomto roce.
Děkuji.
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji
poslanci Mečlovi. Bude hovořit poslanec Syka.
Poslanec Martin Syka:
Pane předsedo, dámy a pánové, budu
mluvit jenom krátce.
Pan poslanec Lom tady několikrát
hovořil o tom, že jsme nuceni ke spěchu a k
přijímání zákonů, o
tom, jaké zákony přijímáme,
o tom, které jsou důležité a které
nejsou tak důležité.
U tohoto návrhu skutečně
nevidím nutnost tak rychle a v krátké době
reagovat a odsouhlasovat zákon dnes.
Myslím si, že pan
poslanec Mečl měl pravdu a že pokud uvážíme,
že první svobodné volby po 44 letech rozhodnou
o novém parlamentu, pak myslím, že tento parlament
bude mít jistě v krátké době
ke svátku a k jeho významu co říci.
Připojuji se tedy k tomu,
abychom tento zákon a rozhodnutí nechali na rozhodnutí
svobodně zvoleného parlamentu.
Děkuji. /Potlesk./
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji.
Přeje si ještě někdo vystoupit ? Poslanec
Poslanec Vladislav Krumer: Vážená Česká národní
rado, já se připojuji k těm předřečníkům,
kteří navrhovali, aby 6. červenec byl schválen
tímto parlamentem za státní svátek.
Čili, připojuji se k návrhu pana poslance
Rázla.
Myslím si, že zde
bylo řečeno předsedou vlády, ale i
naším předsedou českého parlamentu,
že tento parlament nastupuje cestu k zvýšení
a ustavení české státnosti. Myslím
si, že k prvním krokům, které by parlament
udělal, by patřilo ustavení státního
svátku v den tak významný, jakým je
den upálení Mistra Jana Husa.
Doporučuji tedy hlasovat podle vystoupení pana poslance Rázla.
Děkuji. /Potlesk./
Předseda ČNR Jaroslav Šafařík: Děkuji.
Ještě si přeje někdo vystoupit ? Pan
poslanec Valtr.