Zasedání Národního shromáždění československého r. 1920

Tisk 2860.

Odpověď

ministra železnic

na dotaz člena Národního shromáždění Václava Johanise a soudr., tisk č. 2657,

ohledně zlepšení osobního provozu na trati Praha-Zdice-Protivín.

Na tento dotaz dovoluji si odpověděti jak následuje:

Jak bylo již v odpovědi ze dne 16. února 1920 (tisk 2511) na dřívější obdobný dotaz sděleno, bylo dosud používáno na trati Zdice-Protivín slabších strojů jedině z té příčiny, ze v konečné a vratné stanici Protivíně nebylo dostatečně dlouhé točny, na které by mohly býti otáčeny stroje silnější (delší). Tato závada byla však nyní odstraněna, neboť v poslední době byla dostavěna a jest také již v používání nová, rozměrnější točna. V důsledku toho jest nyní možno projížděti celou trať z Prahy až do Protivína stroji výkonnějšími a možno očekávati, že provoz nebude tak často rušen poruchami jako dříve.

Dále byla učiněna opatření, aby ve dnech sobotních, kdy mnoho cestujících, zvláště dělnictva, odjíždí po řečené trati do svých domovů, jakož i ve dnech nedělních, kdy se zase vrací za svým povoláním, byla doprava cestujícího obecenstva zlepšena zavedením nových vlaků.

Za tím účelem jest zaveden s platností od 17. dubna každé soboty druhý díl osobního vlaku č. 615 ze Smíchova do Příbrami a ve směru opáčném z Příbrami do Prahy každé neděle druhý díl osobního vlaku č. 618.

V Praze 8. května 1920.

Ministr železnic:
Dr. Franke, v..



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP