Na tento dotaz dovoluji si odpověděti jak následuje:
Jak bylo již v odpovědi ze dne 16. února 1920
(tisk 2511) na dřívější obdobný
dotaz sděleno, bylo dosud používáno
na trati Zdice-Protivín slabších strojů
jedině z té příčiny, ze v konečné
a vratné stanici Protivíně nebylo dostatečně
dlouhé točny, na které by mohly býti
otáčeny stroje silnější (delší).
Tato závada byla však nyní odstraněna,
neboť v poslední době byla dostavěna
a jest také již v používání
nová, rozměrnější točna.
V důsledku toho jest nyní možno projížděti
celou trať z Prahy až do Protivína stroji výkonnějšími
a možno očekávati, že provoz nebude tak
často rušen poruchami jako dříve.
Dále byla učiněna opatření,
aby ve dnech sobotních, kdy mnoho cestujících,
zvláště dělnictva, odjíždí
po řečené trati do svých domovů,
jakož i ve dnech nedělních, kdy se zase vrací
za svým povoláním, byla doprava cestujícího
obecenstva zlepšena zavedením nových vlaků.
Za tím účelem jest zaveden s platností
od 17. dubna každé soboty druhý díl
osobního vlaku č. 615 ze Smíchova do Příbrami
a ve směru opáčném z Příbrami
do Prahy každé neděle druhý díl
osobního vlaku č. 618.