Již vícekráte bylo poukázáno
na nedostatečnost osobního provozu na trati Praha
- Zdice - Protivín, a to zejména v tom směru,
že v relaci Zdice - Protivín používá
se strojů o naprosto nedostatečné výkonnosti.
Dne 17. března t. r. osobní vlak 612 dojel z Protivína
do Tochovic, kamž, jelikož nebyl s to vlak dále
provésti, musila mu býti na výpomoc odeslána
z Příbrami lokomotiva, čímž se
do Prahy téměř o 11/2
hod. opozdil. Takovéto uváznutí vlaku na
trati během poslední doby přihází
se až příliš často. Zlořád
tento musí konečně vzíti za své,
takovéto braky musí jíti tam, kam se hodí
a kde je lze upotřebiti, ale pro zmíněnou
trať musí bezpodmínečně býti
dodány stroje zcela řádné o plné
výkonnosti.
O dělnictvo, bydlící v oblasti tratě
Zdice - Příbram a v pražských továrnách
velmi početně zaměstnané, není
rovněž, pokud jejich dopravy v sobotu z Prahy domů,
a v neděli zase zpět do Prahy se týče,
vůbec nijak postaráno. Dělnictvo, jež
z největší části v sobotu o 12.
hod. pol. má prázdno, a kteréž vlak
615 pro nával ostatních cestujících
nemůže nikdy pojmouti, potřebuje nevyhnutelně,
by v sobotu zaveden byl proň buď od vlaku 317 neb
jiného odpoledního mezi Prahou a Zdicemi jezdícího,
dělnický vlak ze Zdic do Příbrami,
a v neděli večer vlak 620 veden byl případně
co dělnický až do Prahy, jelikož vlak
618 jest pravidelně již před Příbramí
docela přeplněn.
Vzhledem na tyto okolnosti podepsaní se táží:
Jsou panu ministru železnic neudržitelné provozní
poměry na trati Praha - Zdice - Protivín známy,
jest ochoten je přistavováním jen řádně
výkonných lokomotiv odstraniti, jakož i zavedením
dělnického vlaku pro soboty a neděle z Prahy
do Příbrami a zpět naříditi.