K uvedenému dotazu ze dne 20. února má ministerstvo
železnic za čest sděliti, že přijímací
budova a vůbec celé nádraží v
Příbrami nevyhovuje sice přísným
požadavkům moderní doby, že však
v nynějších mimořádných
dobách nezbývá než spokojiti se zatím
s dosavadním stavem a poměry až do té
doby, kdy správě drah bude umožněno,
aby po provedení nejnaléhavějších
prací postupně přikročila i k náležitému
rozšíření a účelnému
vypravení zejména takových stanic, k jejichž
zdokonalení bývalá rakouská železniční
správa po celá léta ničeho nepodnikla.
V tom ohledu věnuje nynější železniční
správa svoji pozornost zvláště stanici
příbramské a zamýšlí ji
vypraviti tak, aby vyhovovala v každém směru
i těm největším požadavkům
dopravně technickým. Bylo také již započato
s pozemními pracemi za účelem připojení
vlečné dráhy do Březových Hor,
a vyjednává se o získání pozemků,
nutných pro prodloužení a zaústění
kusé koleje do staničních kolejí,
jakož i pro zřízení ještě
jedné další koleje.
Příslušný generelní projekt pro
toto rozšíření stanice o dvě
koleje jest již vypracován a byl již k úřednímu
projednání předložen za účelem
zavedení politické pochozí komise.
Mimo to bude po výstavbě místní dráhy
z Dobříše do Příbrami zřízeno
směrem ke Zdicům nákladiště pro
dlouhé dříví s jednou kusou kolejí,
při kteréž příležitosti
se zároveň prodlouží stanice směrem
k Protivínu na užitečnou délku 550 m
a současně se provede blokové zajištění
výměn.
Železná lávka, o níž jest v dotazu
zmínka, a která sprostředkuje kratší
a výhodnější spojení města
s Březovými Horami, není majetkem dráhy,
nýbrž náleží obci příbramské,
která má také pečovati o její
náležité udržování. Poněvadž
jest tato lávka skutečně již ve špatném
stavu, byla obec v poslední době požádána
odborem pro udržování tratě v Příbrami,
aby dala provésti potřebné opravy a uvedla
ji zase do náležitého pořádku.
K tomu se podotýká, že správa dráhy
má toliko povinnost udržovati v dobrém stavu
schůdky, zřízené na pozemku dráhy
a vedoucí se strany města k železné
lávce. Této povinnosti činí dráha
za dost, a též v posledním čase opětně
nařídila jejich opravu.
Jinak však by se nedoporučovalo nahraditi železný
přechod podzemním tunelem proto, že by tato
úprava si vyžádala se zřetelem k terrainím
obtížím nepoměrně značného
nákladu, a že by i používání
tunelu mělo pro obecenstvo jisté nevýhody.